Most preko Zapadne Morave koji spaja Mrčajevce i Slatinu oštećen je pre dve godine kada je veliki poplavni talas odneo stub mosta. Od tada je prelazak mosta zabranjen za teške kamione, ali se ta odluka ne poštuje. Zbog novih oštećena most je sada potpuno zatvoren za saobraćaj.

Stub mosta koji je oštećen pre dve godine još uvek nije saniran, a u međuvremenu su se pojavila nova oštećenja zbog čega je zabranjen saobraćaj na njemu. Ipak, i pored zabrane automobili i dalje prolaze mostom, Inače, 20.000 stanovnika Mrčajevaca i okoline nema alternativu za prelazak reke, već su prisiljeni da idu dužim putem, preko Kraljeva i Čačka.

„Ne postoji alternativni put za prelazak s jedne na drugu stranu reke, treba da idu 30-40 kilometara na Kraljevo ili Čačak. Inače, ovaj most je sagrađen za tri meseca 87. godine a ne može da se sanira za pet godina kada se pojavilo prvo oštećenje. Meštani su u problemu i žale se lokalnoj vlasti, ne mogu da uzoru njive, da poberu voće. I pored zabrane saobraćaja preko mosta idu teški kamioni koji rade na Koridoru i niko ih ne kažnjava. S druge strane, meštani poljoprivrednici moraju da rizikuju svoj život i prelaze na drugu stranu reke“, kaže Ivan Vidojević, stanovnik Mrčajevaca.

Zoran Šljivić živi na desnoj obali Morave, most koristi godinama jer obrađuje njive sa jedne i druge strane reke.

„Policija nam ne dozvoljava da prelazimo most, naplaćuje nam kazne, a ja ne znam kako da prevučem svoju letinu sa mrčajevačke strane. Ne znam kome pripada most, da li je država nadležna za njegovu sanaciju. Kamioni prolaze, kopa se šoder uzvodno i nizvodno, to su firme iz Lučana i Čačka. To su kamioni od 50-60 tona, vuku taj šoder nemilosrdno. Nije problem sa nama, traktor ima pet tona, to će most da izdrži, ali zbog takvih bahatih ljudi koji su skinuli znakove da je saobraćaj zabranjen i samo voze preko njega. Uništili su nam sve, eksploatišu šoder bespravno, Moravu su nam udubili za dva metra. Iz moravskog korita izvlače šoder, a svi ćute, prijavljivali smo inspekciji i ništa“, kaže Šljivić.

Ceo prilog možete da pogledate u videu na vrhu vesti

BONUS VIDEO: Inženjer građevine o razlozima rušenja mosta u Ovčar banji – dotrajala konstrukcija

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar