Goran Papović, Milan Prostran, emisija Među nama, Medju nama
Foto: Nova S

Agroekonomski analitičar Milan Prostran i Goran Papović iz Nacionalne organizacije potrošača bili su gosti emisije "Među nama". Sa novinarkom Majom Nikolić razgovarali su o tome zašto poskupljuje hrana, treba li da se navikavamo na to, kao i o tome koje namirnice ćemo sve ređe viđati na trpezama.

Papović je na početku istakao da se stalno protivi izrazu „potrošačka korpa“, te tvrdi da nedostaje prefiks „prosečna potrošačka korpa“.

„Mi smo prestali da javno objavljujemo rezultate prosečne potrošačke korpe već godinama, zbog toga što nekada kada se objave te cene koje ulaze u potrošačke korpe, ne možete ih naći nigde. A kada pogledate kalorijske vrednosti, one zadovoljavaju neke kriterijume. Cena hrane raste zbog nedostatka prave konkurencije, zbog toga što vi kao nominalni potrošač ne možete jeftino da uđete na tržište velikih trgovinskih lanaca“, rekao je Papović.

Prostran je uporedio odnose cena u maju 2020. i maju 2021. godine, te istakao da je opšti rast cena negde oko 37, 38 odsto.

„U odnosu na april to je tri ili četiri odsto. Tri proizvodu su ekstremno poskupela, a to su ulje, šećer i žitarice. Negde od jesenas je došlo do globalnog rasta svih sirovina. Mi smo smo skoro 10 godina imali kukuruz na nivou 15 dinara, a on je danas na nekih 28 dinara. Ono što sve treba da nas zabrine je to što se već sada ugovora kupovina roda kukuruza 2021. godine, koji će stići tamo negde u oktobru i cena je već nekih 25 dinara. To se nije desilo skoro. Pšenica je već 25 dinara. Takođe, posebno soja raste i ona je došla na 85 dinara, a bila na nekih 40,50 dinara“, rekao je analitičar.

On je istakao da je koronavirus uticao da se uspori kretanje nekih roba na tržištu.

„Mi imamo gorka iskustva kad su u pitanju krizne godine. Takođe, došlo je i do nešto manje proizvodnje na svetskoj pijaci pa je i to uticalo na rast cena hrane“, objasnio je Prostran.

O čemu su još govorili Milan Prostran i Goran Papović pogledajte u video prilogu:

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar