Izborni dan je sve bliže, a Krovna organizacija mladih Srbije predstaviće danas predizborni presek Monitoringa kampanje. Koliko su mladi zastupljeni u listama za Parlament i koliko novca su partije utrošile na oglašavanje usmereno njima pitanja su na koje odgovore potražila Jelena Vučetić, reporterka jutarnjeg programa "Probudi se". Krovna organizacija mladih Srbije – KOMS je danas sa početkom u 10 časova, u Medija centru u Beogradu, održala konferenciju za medije na kojoj je predstavila Predizborni presek Monitoringa izborne kampanje.
Kao i tokom prethodnih predizbornih kampanja, Krovna organizacija mladih Srbije i u ovom izbornom ciklusu pažljivo je pratila i analizirala nastupe i poruke političkih aktera, kako bi utvrdila koliko, kada i na koji način se obraćaju mladima. Nakon četiri izveštajna perioda Monitoringa, čiji su rezultati objavljeni prethodnih nedelja, Predizborni presek nam donosi jasnu sliku u kojoj meri se akteri obraćaju mladima i sa kakvim porukama ka mladima dočekuju same izbore.
Presek Monitoringa izborne kampanje obuhvata period od 1. novembra do 8. decembra. Sada su poznati svi učesnici izbora, ali su, osim obraćanja ka mladima i omladima, poznati i rezultati Monitoringa koji se odnose na oglašavanje na društvenim mrežama.
KOMS zaključuje da uglavnom teme koje su bile obrađivane su one koje se tiču ekonomskog položaja, kao i stambene politike. Ipak, učestalost obraćanja ka mladima je na zabrinjavajuće niskom nivou.
Ukupan broj kandidovanih mladih je 340 od ukupno 2817 kandidata i kandidatkinja, odnosno svega 12%, što je pokazatelj nastavka pada broja mladih na listama. Na prethodnim izborima je procenat zastupljenosti iznosio 14%, dok je 2020. godine taj procenat bio 17%
Zastupljenost mladih u odnosu na poziciju na listama:
Najveći broj mladih kandidata imaju:
Jedina lista koja nema mlade kandidate je “Politička borba se nastavlja – Šaip Kamberi“.
Najveći broj mladih kandidata u prvoj polovini izborne liste imaju:
Mladi su iz godine u godinu sve manje zastupljeni na listama među kandidatima, a primetno je da liste koje najviše pričaju o mladima, najmanje mladih kandiduju što je još jedan pokazatelj da se o mladima govori paušalno.
Procena na osnovu pregleda podataka iz “Meta biblioteke oglasa” je da je na platformama Facebook i Instagram kroz reklame “o društvenim i političkim temama”na mlade potrošeno ukupno 21.710 evra na sponzorisane objave tokom ove kampanje. Najviše je potrošila SNS sa 15.040 EUR sa dve stranice (Aleksandar Vučić i Srpska napredna stranka). Sledi izborna lista Narodna stranka – Siguran izbor. Ozbiljni ljudi sa 2.020 EUR (sa stranice Narodna stranka).
Detaljan izveštaj koji obuhvata teme, mere, aktere, predloge politika i druge važne činioce za analizu, možete pogledati ovde.
Prilog pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO: Partije nedovoljno pažnje posvetile mladima u predizbornoj kampanji