GOST: Goran Radosavljević - Profesor Fakulteta za ekonomiju, finansije i administraciju
Foto: Nova S

Najavljena je izgradnja naftovoda do Mađarske, pa čak i do Severne Makedonije, skup projekat, a da li je uopšte u ovom trenutku opravdan i realan?

Imamo dovoljne zalihe nafte i dizela, gradićemo naftovod do Mađarske, a možda i do Severne Makedonije, ulaganje u narednih šest godina 12 milijardi u infrastrukturu. Koliko su te priče realne, dok plaćamo najskuplje gorivo u regionu, u Dnevniku televizije Nova S objašnjava Gran Radosaveljević, profesor Fakulteta za ekonomiju, finansije i administraciju, a takođe i bivši generalni sekretar Nacionalnog naftnog komiteta, a radio je isto toliko u Naftnoj industriji Srbije.

„Ukoliko su rešeni svi imovinski problemi koji su uvek najteži, nije neralno da se izgradi u roku od dve godine. Taj projekat nije od juče, postoji već 40 godina unazad. Postavlja se pitanje čemu to služi? Ali, ne znam čemu izgradnja naftovoda kada u ovom trenutku nije moguće kupovati rusku naftru od zemalja koje su izuzete od sankcija, kao što su Mađarska, Slovačka i Češka. Možda će se situacija promeniti u budućnosti“, objašnjava profesor Radosavljević.

Dodaje da Srbija u ovom trenutku ima mnogo većih prioriteta.

„Mi ne znamo da li ćemo imati dovoljno struje ove zime, a mi ćemo da gradimo novi naftovod. Mislim da prioriteti u finansijskom i svakom drugom smislu treba da idu u nekom drugom pravcu, da Srbija polako smanjuje korišćenje hidrougljenika, nafte pre svega, pošto mi uvozima najveći deo nafte i gasa“, navodi Radosavljević.

Cene goriva u Srbiji su najviše u regionu, a po prvi put u poslednih nekoliko decenija cena dizela u Srbiji izjednačila se sa cenom te vrste goriva u Grčkoj. Kako se formira cena goriva u Srbiji i ko to ima najviše koristi, a ko najviše gubi pogledajte u Dnevniku.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar