Za najveću, a ujedno i vladajuću partiju, politička kampanja ne prestaje. Za njih su svaki dan izbori sutra. S druge strane utisak je da oni koji bi hteli da dođu na njihovo mesto politički marketing vode na drugačiji način.
Novinar: Đuro Svilar
Sportisti bi rekli da bez svakodnevnog treninga nema rezultata. Ako pogledamo političare, u borbi za ostanak na vrhu naprednjaci su u konstantnom presingu i potrazi za novim načinima oglašavanja. Poneki koji bi da se dočepaju trona, tek kreću visinske pripreme, a ima i onih kojima je dobro na dnu. Koja je kampanja onda najisplativija?
„Onda kada mislimo da ih uopšte neće biti i da uopšte nije u jeku da se priča o izborima, e tad treba zapravo raditi najveću kampanju. Proizvod nikada ne prodaješ onda kada ga svi traže nego onda kada misliš da uopšte nema potražnje za tim. I sada je dobar trenutak da se izađe sa nekim jasnim parolama, nekim dobrim manifestom, samo što slabi smo sa tim narativom, malo nam nedostaju narativi koji bi bili prisutni u našem društvenom segmentu, a da su politički“ kaže Simona Žikić sa Fakulteta za medije i komunikaciju.
„Sigurno je najisplativije ne raditi ništa, jer kampanja košta, čak i ove kampanje neke koje misliš da su jeftine na Instagramu i to isto košta neke pare. Tako da kapiram da su ovi sada uleteli u neku kintu i rešili da probaju da naprave još veću kintu, tako što će napraviti marketing kampanju. Primetili su da na Fejsbuku malo publika odlazi, da je malo prestara publika i pokušavaju da dođu do ovih koji su sad sazreli da glasaju, a to su sada ljudi na Instargramu“ kaže Viktor Marković iz Njuz neta.
Među prvima u lov na nove glasove krenuli su predsednik države, premijerka i zamenik gradonačenika Beograda. Preko društvenih mreža, ustremili su se na mlađu populaciju.
Za stručnjake političkog marketinga, dobar potez.
„Ko god ih je savetovao to je bio pravilan potez za njih, s obzirom da mladi jesu neopredeljeni. Ljudi najviše veruju ljudima, pogotovo na mrežama kao što su vizualne komunikacije poput instagrama, tu je najbitinije da u prvom planu budem osoba koja će sutra nastupati, da li kao političar ili neka dodatna pozivcija u okviru neke stranke. Bitno je da to bude ta osoba, a ne neko drugi“ kaže Žikić.
„Mislim da Vesiću, Vučiću, Ani Brnabić ništa ne može to da škodi da nešto odu na instagram i da rade bukvalno bilo šta, ne može da bude gore od onoga što izjavljuju na televiziji svaki dan. Za nekoga ko je nov, on mora tu da razmisli šta će da radi na instagramu i kako će da se predstavi“ smatra Marković.
Hoće li pored vladajuće, i stranke opozicije spoznati benefite digitalne komunikacije na Instagramu, Tik Toku i Jutjubu, ostaje da se vidi. Ako merimo njihovu aktivnost na internetu, oni za sada najviše vole Tviter.
Pogledajte prilog iz emisije „Među nama“:
BONUS VIDEO: Merkel: Nemačka će dati pola miliona evra za Srbiju
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar