Pre nedelju dana Elektrodistribucija Srbije najavila je da će od 1. juna početi sa tromesečnim očitavanjem brojila. Samo par dana kasnije, stiglo je novo obaveštenje građanima, da se ova odluka odlaže. Zbog čega je došlo do odlaganja, da li je tromesečno očitavanje struje prednost i za koga, na koje sve načine možemo sami očitati brojila? O tome smo u jutarnjem programu "Probudi se" razgovarali sa glavnom urednicom portala "Energija Balkana" Jelicom Putniković.

U saopštenju Elektrodistribucije Srbije objašnjava da do odlaganja dolazi „kako bi građani bili još bolje informisani o pravima i mogućnostima koje im donosi primena Zakona, naročito u delu samoočitavanja“. Putniković pojašnjava kako njoj to zvuči i zbog čega je ova mera odložena, a bila je najavljivana na sva zvona.

Gošća „Probudi se“ kaže da je razlog verovatno usaglašavanje nekih podzakonskih akata.

Ako kaže da nisu svi podzakonski akti usaglašeni, da li se to odnosi i na činjenicu da Zakon o energetici, nije u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača. Na ovo je nedavno ukazao predsednik Udruženja za zaštitu potrošača Efektiva Dejan Gavrilović.

Članom 90 Zakona o zaštiti potrošača propisano je da pružalac usluge od opšteg ekonomskog interesa, a to je u ovom slučaju EDS, mora da izdaje račune sa obračunom potrošnje za mesec dana, i to potrošnjom koja je dobijena merenjem, pri čemu je obračunski period najviše mesec dana”, naveo je Gavrilović.

Glavna urednica portala „Energija Balkana“ ističe da li možemo da predvidimo na koliko se ova odluka odlaže, odnosno kada bi mogla da stupi na snagu, koliko je vremena potrebno za usaglašavanje tih podzakonskih akata.

Ova promena očitavanja se ne odnosi na građane, njih oko 600 hiljada, koji u svojim zgradama imaju takozvana pametna brojila sa daljinskim očitavanjem. Putniković pojašnjava na koga se sve odnosi ova promena i da li je opravdan strah da će dolaziti veći računi.

Na primer ako neko nije mesec dana u svom stanu, njegova potrošnja je nula, ali će opet dobiti račun kao da je tu, jer je to u skladu sa njegovom prethodnom potrošnjom.

Zakonom je predviđena mogućnost da korisnik, ukoliko želi, može sam da kontroliše potrošnju električne energije i dostavlja stanje od 1. do 6. u mesecu. Slanje stanja brojila potrošačima je omogućeno putem mejla, aplikacije za mobilni telefon, na vebsajtu EDS, telefonom, kao i na šalterima lokalnih elektrodistribucija. Putniković priznaje kakvo je vaše iskustvo, jer ona već godinama šalje svoje stanje putem maila.

Građani mogu da se prijave i na EDB putem mejla i na broj telefona 0800 360 300, to je broj kontakt centra koji počinje sa radom 1. juna, ili mogu u svakoj distribuciji da predaju papir sa očitanim stanjem.

Sve ove izmene zapravo idu ka tome da krajnji potrošač očitava struju, te gošća „Probudi se“ analizira kome ta promena ide na ruku građanima ili EDS-u koji više ne mora da plaća radnike za očitvanje brojila. Ona dodaje za koga je to ušteda i zašto EDS menja način očitavanja.

„Naša država vodi socijalnu politiku sa cenom električne energije“, kaža ona i dodaje da se građanima ništa ne menja novim načinom obračuna struje.

Putniković komentariše i šta ako neko to ne želi ili ne ume sam da očita struju i kakvi problemi mogu da nastanu i šta kada sumnjamo u iznos na računu.

Pojedini kritičari kažu i da je ovo samostalno očitavanjem struje ništa ne dobija na duge staze, i da je zapravo reč o tome da svi imamo pametna brojila, te gošća TV Nova dodaje ima li istine u ovim tvrdnjama i koliko to jedno pametno brojilo košta.

Prilog pogledajte na početku ove vesti.

PROČITAJTE JOŠ:

BONUS VIDEO: Propao tender, EDB prelazi na kvartalno beleženje potrošnje, građani zbunjeni

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar