Koliko ste se puta našli u situaciji da na reklami vidite da je neki proizvod na popustu bilo da je reč o robi široke potrošnje ili neki ozbiljniji asortimani robe tipa nameštaj, bela tehnika, galanterija i slično, a da na rafu u prodavnici baš tog proizvoda nema ili da u magacinu nema te stolice ili garniture, frižidera ili zamrzivača.
Tu nije kraj. Često se dešava da cena neke robe nije ista u objektima istog trgovinskog lanca ili da naručena roba preko interneta nije onog kvaliteta koja je prikazana na online stranici.
Šta raditi kada je potrošač obmanut, koja su njegova prava? Deluje kao nikad dovoljno ispričana priča, te je ovog jutra o ovim temama u jutarnjen programu „Probudi se“ govorio Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu potrošača „Efektiva“.
– Potrošači i neće da se bune zbog falsifikovanja patika. Trgovci ne smeju da obmanjuju potrošače i da prodaju falsifikovane brendove – kaže Gavrilović i dodaje da oni stalno objavljuju odgovore tržišne inspekcije koji su nebuloza.
Gavrilović je podestio da je njegovo udruženje prijavljivalo neke turističke agencije a onda se ispostavilo da je jedna inspektorka proputovala pola Evrope. On se dotakao i uvek aktuelne teme izvršitelja za koje je mogao samo da konstatuje da neki od njih i po tri ili četiri puta naplaćuju isti dug.
Prilog pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO: Potrošači u raljama EPS-a