U Beogradu je juče preminuo dostavljač hrane tokom dostave a to je otvorilo ponovo pitanje u kakvim uslovima rade oni, ljudi koje svakodnevno viđamo kako krstere prestonicom na biciklima, motorciklima i ostalim prevoznim sredstvima.
Da li se mere njihovi radni sati, koji je nivo njihove bezbednosti na ulicama i da li postoji provera njihovog zdravstvenog stanja. Ovom temom se jutros bavio naš reporter Dušan Ivković. On je pokušao da sazna koliko su ti radnici zaštićeni i kakva su njihova prava.
Postavlja se pitanje ko kontroliše kako i ko obavlja ovaj posao? Ovo su teme na koje smo ovog jutra razogovali sa Milošem Andrejevićem, advokatom iz Beograda.
– Početno je pitanje način na koji su ti dostavljači angažovani. Tu sada imamo odnos između tih digitalnih platformi i tih dostavljača, ali prema rečima predstavnika tih digitalnih platformi oni su najčešće angažovani putem trećih lica takozvanih partnera, koji u stvari direktno angažuju te dostavljače koji onda ua optrebe tih digitalnih platformi obavljaju poslove. Tu su još neki modeli njihovog angažovanja putem omladinskih zadruga i postoji model kada sami preduzetnici bivaju angažovani – kaže Andrejević i dodaje da je najčešće da platforme ne zaključuju direktno ugovore sa dostavljačima i ako je onda to slučaj onda bi bilo na tim poslodavcima ili trećim licima da sprovedu sve mere koje su potrebne za bezbednost zdravlja i rada, samim tim da izvrše adekvatne obuke tih ljudi.
Prilog pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO Trotineti, skuteri, dostavljači hrane: Ubice menjaju metode
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare