Kao jedno od rešenja za problem zagađanja u glavnom gradu Srbije, kandidat koalicije "Moramo" za gradonačelnika Beograda Dobrica Veselinović navodi da profit JKP "Beogradske elektrane" treba da se ulaže u projekte energetske efikasnosti, umesto što taj novac ide direktno u gradski budžet. Kao glavne probleme pored zagađenja, Veselinović ističe i klimatske promene, narastajuće društvene nejednakosti, gužve u saobraćaju, loše obrazovanje, zdravstveni sistem koji se raspada i neuključivanje građana u odlučivanje o budućnosti grada.
Dobrica Veselinović u „Pregledu dana“ ističe da JKP „Beogradske elektrane“, preduzeće koje snabdeva više od 300.000 domaćinstava toplotnom energijom, ima godišnji profit od nekoliko miliona evra.
Kako navodi kandidat koalicije „Moramo“ za gradonačelnika Beograda, prosečno srpsko domaćinstvo troši 60 odsto više energije nego prosečno domaćinstvo u EU.
„To znači da trošimo mnogo i da naši domovi nisu dobro izolovani i da mi bacamo energiju. Energija u Srbiji se proizvodi iz uglja, a ulaganja u obnovljive izvore su isto nepostojeća i to su stvari koje lako i brzo mogu da se reše, a to je da izolujemo naše kuće i stanove“, tvrdi Veselinović.
On ukazuje da problem zagađenja vazduha postoji već više godina, ali ističe da je problem što beogradska vlast već deset godina „ne rešava apsolutno ništa“.
Imamo prazna obećanja, poručuje Veselinović i dodaje da godišnje u Srbiji desetine hiljada ljudi umre od posledica zagađenja.
Dodaje i da imamo više od milijardu evra troškova zdravstvenog sistema na lečenje tih posledica.
Ovim problemom moramo da se odmah pozabavimo i možemo da ga saniramo jednostavno, tvrdi Veselinović i dodaje da novca za to ima.
Kandidat za gradonačelnika Beograda koalicije „Moramo“ navodi i da domaćinstva u Beogradu treba da pređu na mnogo bolje izvore samog grejanja.
Objašnjavajući ideju Pokreta Ne davimo Beograd o tome da „građani za pola sata stignu od kuće do posla“, Veselinović kaže da je saobraćaj u Beogradu ozbiljan problem i da umesto ulaganja milijardi evra u metro koji povezuje „ništa sa ništa“ treba da se ulaže u to da tramvaji idu brže nego sada i da autobusi imaju odvojene žute trake u svim delovima grada.
„48 posto građana svakodnevno za kretanje od kuće do posla ili škole koristi javni prevoz, 26 odsto koristi individualni automobil, dok oko 24 posto ljudi koristi pešačenje. Mali procenat oko 2-3 posto koristi bicikl ili trotinet“, navodi sagovornik „Pregleda dana“.
On ističe da bi optimizacija žutih traka u drugim delovima Beograda mnogo rasteretila saobraćaj u Beogradu.
Veselinović ističe da će koalicija „Moramo“ imati kontrolore na svakom mestu i da će odbraniti svaki glas.
„Vlast će učiniti sve u pokušaju da pobedi“, prokomentarisao je Veselinović tvrdnje pojedinih opozicionih partija da vlast dovodi ljude iz Republike Srpske i da im nudi državljanstvo u zamenu za glas.
On ističe da je ova koalicija formirala prioritete tako što su razgovarali sa građanima i dodao da „Beograd nije samo ‘krug dvojke'“.
„Moja borba za Beograd i za javni interes traje više od 15 godina… Ja mislim da imamo tim koji može da izađe u koštac sa izazovima 21. veka“, navodi Veselinović.
Upitan da li će Skupština slobodne Srbije biti na listi koalicije „Moramo“, Veselinović kaže da će javnost o tome biti obaveštena ako Skupština slobodne Srbije bude na ovoj zeleno-levoj listi.
„Za sada takvih razgovora nije bilo“, kaže Veselinović.
Bonus video – Dobrica Veselinović kandidat za gradonačelnika
Pratite nas i na društvenim mrežama: