Podsetimo glavna železnička stanica u Novom Sadu renovirana je dva puta za poslednje dve godine. Iz Infrastrukture Železnice Srbije tvrde da deo zgrade koji se obrušio nije obnovljen.

Neko je danas krenuo na posao, neko u školu, neko čekao dragu osobu.

Novi Sad zavejan je u crno. Nadstrešnica je pala sa Železničke stanice i odnela živote. Sa iste železničke stanice sagrađene 1964. godine, a koja je nedovno doživela rekonstrukciju – i to u dve faze.

„Nadstrešnica se srušila jer neki elementi nosivosti bilo statičkog bilo dinamičkog opterećenja nisu bili dobri.cOriginalna zgrada bila je nejverovatnije dobro projektovana čim je preživela skoro pola veka i čekala naprednu rekonstrukciju koja je dovela do problema“, kaže Danijel Dašić, građevinski inženjer.

Rekonstrukcija Železničke stanice u Novom Sadu počela je u oktobru 2021. Stanica je prvi put svečano otvorena u jeku predizborne kampanje u martu 2022. godine. Ubrzo je ponovo zatvorena zbog radova. Rekonstruisana, otvorena je 5. jula ove godine, svečano – drugi put.

„Ukoliko je projektno rešenje loše sračunalo dinamičko i statično opterećenje onda je odgovoran projektant, ukoliko izv0đač nije uradio posao kako treba onda je kriv izvođač radova, ali nijedna ni druga stvar ne umanjuje odgovornost investitora. Kompletna odgovornost ide na ime i prezime odgovornog nadzornog organa i svih lica koja su učestvovala u celom postupku“, smatra Dašić.

Sudeći prema saopštenju preduzeća „Infrastrukture železnice Srbije“ ni u jednoj fazi predmet rekonstrukcije nije bila nadstrešnica, ali se radilo na krovu i fasadi iznad i ispod nadstrešnice.

„Nadstrešnica koja je pala na ulasku u stanicu Novi Sad nije bila predmet rekonstrukcije u okviru radova na obnovi stanične zgrade kao deo projekta izgradnje brze pruge Novi Sad- Subotica“, saopštili su iz ovog preduzeća.

„Ne možete vi objekat iz 1964. rekonstruišete u potpunosti a da niko ne pipne nadstrešnicu koja je konzalnog tipa pogotovo što su to vrlo ozbiljni elementi betonske nadstrešnice konzalnog tipa pogotovo što su to vrlo ozbiljni elementi za proračunavanje same statike i dinamike otpora“, kaže Dašić.

Projekat rekonstrukcije Železničke stanice Beograd uradio je Saobraćajni institut CIP. Izvođač radova bio je kineski konzorcijum dve kompanije.

„Sama vlast koja uživa u rijalitiju u kojem mi nažalost živimo – i njima čak ide to u korist bez obzirea na to što su oni 100 posto krili za ovo. Prvo dali su tender Kinezima koji nije bio jabvno dostupan. Nismo imali uvida u to na koji način rade, kako rade. Taj koji je kotrolisao snosi bveliki deo odgovornosti“, ističe Dašić.

„Imam pitanje za vlast, za one koji su vodili radove i za one koji vode železničku stanicu – da li su dobili pitanja od građana pre nedelju dana? Pojedini građani izjavili su da su slali upit i govorili da je napukla zgrada, da ima oštećenja, i pitali šta će da urade po tom pitanju“, pita Miran Pogačar.

„Čim je prefarbano ili dodata makar jedna ploča mermerna na tom delu to je morao da bude predmet ozbiljnog projektovanja, analize, opterećenja i svega“, upozorava Dašić.

Prilog pogledajte na početku ove vesti.

PROČITAJTE JOŠ:

BONUS VIDEO: TV Nova uživo iz Novog Sada: Obrušila se nadstrešnica na Železničkoj stanici, više mrtvih i povređenih

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar