Bobić o metrou: Najveću štetu trpeće centar Beograda

Emisije 29. apr. 202121:16 > 21:17
Podeli:
Đorđe Bobić izložba
Đorđe Bobić Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Nekadašnji glavni arhitekta grada Beograda Đorđe Bobić bio je gost emisije "Među nama". Sa novinarkom Majom Nikolić razgovarao je o izradnji metroa u Beogradu, kao i tome - na koji način su izmeštene prethodno planirane linije.

Bobić je na početku istakao da izgradnja metroa u Srbiji ima kontinuitet, te da se godinama spominjao kroz razne planove.

„Prvi put se metro spomenuo 1938. godine, pa pedesetih godina, zatim 1972. prva studija, a 1982. veliki projekat metroa. Taj projekat je predviđao te dve čuvene linije, a bio je deo dva velika plana. Sada je to odjednom promenjeno, što meni govori da trenutno razvijamo grad bez ikakvog koncepta“, rekao je Bobić u emisije „Među nama“.

On je dodao da se na taj način povlađuje investitoru.

„Prva linija se premešta uz Beograd na vodi, pa se ide ka Makišu, što kolokvijalno znači da se ide od nigde ka ničemu. To izmeštanja znači da će linija metroa da vozi kroz nenaseljen kraj grada, posebno onaj deo prema Makišu. Tamo se planira gradnja na 400 hektara veliki stambeni prostor. Struka je bila protiv, ali plan je na Skupštini grada usvojen i tu teško da nešto može da se uradi. To je samo poziv investitorima da mogu tu da ulažu, jer kada imate na tom mestu liniju metroa, vama skače cena kvadrata“, naglasio je bivši arhitekta grada Beograda.

Bobić je objasnio da će najveću štetu pretrpeti centar Beograda, za koji je predviđena jedna stanica.

Đorđe Bobić, Djordje Bobić, emisija Među nama, Medju nama
Đorđe Bobić Foto: Nova S

„Postoji samo jedna stanica, a ona je na Trgu republike. Sve ostale stanice su ukinute, a mi više nemamo mogućnost da centar grada povežemo sa recimo Prokopom. Vrlo je to neobično i rekao bih da je jedinstven primer u Evropi. Jako je to neprofesionalno“, kazao je Bobić.

Dodao je da je cena izgradnje metroa veoma upitna.

„Kolika ja znam, ono što se se radi u Beču, Berlinu i Madridu, znatno je jeftinije. Projekat koji je planiran početkom 2000.-ih, za liniju od 18 ili 19 kilometara, koštao je negde oko milijardu i 100 miliona evra. Vrednost od dve milijardi i nekoliko stotina miliona evra za obe linije je realna, a ovo što se sada objavljuje od 4,4 ili šest milijardi, ja to ne razumem“, rekao je Bobić.

 

O čemu je još govorio Đorđe Bobić pogledajte u video prilogu:

Komentari

Vaš komentar