Kada god čitamo ili testiramo neke nove električne modele automobila, u specifikacijama obavezno stoji koliko je vremena potrebno da se baterija napuni od 0 do 80%. Zašto se ovaj podatak ističe, a ne vreme punjenja do 100 odsto?
Vlasnici električnih automobila najčešće se pitaju na koji način mogu da produže vek i trajanje baterije svog vozila, a jedan od najefikasnijih načina zapravo je punjenje baterije do 80 odsto.
Litijum-jonske baterije loše podnose ekstreme, bilo da govorimo o velikim vrućinama ili niskim temperaturama, ili o ekstremnim ciklusima punjenja i pražnjenja.
Često punjenje do 100 odsto i vožnja do gotovo prazne baterije vremenom će smanjiti količinu električne energije koju baterija može da skladišti, piše Wind Works.
Upravo zbog toga, većina automobilskih kompanija savetuje da se baterije električnih vozila pune do 80 ili 85 odsto, ali nikada do 100 odsto. To objašnjava i zašto proizvođači, kada navode karakteristike vozila, za vreme punjenja uzimaju ono koje je potrebno da se baterija napuni od 10 do 80 odsto.
Takođe, vozači automobila na baterije trebalo bi da znaju da i ekstremno pražnjenje baterije na manje od 5 odsto ubrzava njenu degradaciju, naročito ukoliko dopustimo da baterija bude prazna danima, pa čak i nedeljama.
Kako piše Energetski portal, vremenom litijum-jonske baterije svakako gube svoju efikasnost, ali je uz ove savete moguće voziti električne automobile i do 20 godina, pre nego što se javi potreba za zamenom baterije.
Osim toga, još jedan razlog koji Wind Works navodi za punjenje baterije do 80 odsto je i obzir prema drugim vozačima električnih automobila koji takođe čekaju na javni punjač.
Bonus video: Vozili smo električni Mercedes EQA – šta nam se dopalo, a šta nije
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram