Foto: Tanjug/Shutterstock/EPA-EFE/FABIO FRUSTACI

Mnogi čelnici automobilske industrije su upozoravali da će zabrana prodaja automobila u EU koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine, zapravo biti udarac evropskim proizvođačima, a da će profitirati kompanije iz Kine. Sada se povodom te teme oglasio i italijanski ministar saobraćaja koji kritikuje ovu odluku Evropske unije.

Kao što već znate, od 2035. godine u Evropskoj uniji se više neće prodavati benzinski i dizelski automobili, pa čak ni hibridi, niti plug-in hibridi. Mnogi to pozdravljaju, a dosta je i onih koji u tome vide pogrešan potez, koji bi mogao da našteti evropskoj automobilskoj industriji.

Primera radi, Italija je pojačala svoje negodovanje, a ministar saobraćaja Matteo Salvini je prelazak na električna vozila okarakterisao kao „samoubistvo i poklon kineskoj auto-industriji“.

Već sada je prilično jasno zašto Salvini tako razmišlja. Kineska automobilska industrija je ogroman deo svojih kapaciteta prebacila na proizvodnju električnih vozila, koja su konkurentnija od evropskih, odnosno i do 10.000 evra jeftinija, ako se porede modeli u istim klasama. Kako prenosi Revija HAK, čak se i veliki evropski proizvođači muče sa prodajom vozila na struju u Kini jer je lokalna konkurencija presnažna.

„Svima nam je stalo do vode, kvaliteta vazduha i čistije životne sredine, ali to ne znači otpuštanje miliona radnika i zatvaranje hiljada preduzeća. Ideološki fundamentalizam električne energije je samoubistvo i poklon Kini“, izjavio je Salvini, koji se nalazi na čelu desno orijentisane stranke Lega Nord.

Bonus video: Zakon o električnim automobilima vodi do Havana efekta

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar