Tržišni uspeh kompanije iz Maranela doveo je i do rasta vrednosti akcija Ferrarija, ali malo ko je mogao da pretpostavi da će ovaj proizvođač sportskih automobila po vrednosti nadmašiti njihovu bivšu krovnu kompaniju Stellantis.
Tokom ove godine, cena akcija Ferrarija porasla je za 34 procenta, a ukupna vrednost ove kompanije sada iznosi 53,9 milijardi dolara. Sa druge strane, aktuelna procena vrednosti Stellantisa stoji na 51,48 milijardi dolara.
FCA Grupacija (sada Stellantis) je 2015. ponudila akcije Ferrarija na berzi u Njujorku i Milanu. Inicijalna ponuda je bila 52 dolara po akciji, a sada je taj iznos dostigao čak 295,73 dolara. Trenutna vrednost jedne akcije Stellantisa iznosi 16,22 dolara.
Ferrari je tokom prošle godine isporučio kupcima rekordnih 13.221 automobila, što je znatno više od 11.155 primeraka tokom 2021. Neto profit od 939 miliona evra je takođe bio veći nego profit od 833 miliona evra u 2021. Prema aktuelnim procenama, očekuje se da će 2023. biti još bolja, jer je prihod procenjen na 5,7 milijardi evra.
Tokom prvog kvartala ove godine, Ferrari je isporučio 3.475 automobila, što je 9,7 posto više nego u istom periodu 2022. Italijanski proizvođač sportskih automobila je izjavio da su knjige narudžbina toliko pune, da bi sa aktuelnim planovima proizvodnje tek 2025. uspeli da zadovolje potražnju.
Bonus video: Kako zamalo da nam propadne test BMW-a M340i, i suzu smo pustili