Nekad najomraženijem automobilu u Americi danas cene rastu: "Yugo je legenda, ne damo ga ni za šta", izjavili su vozači iz SAD koji su svoja iskustva podelili sa "The New York Timesom" i istakli da Yugo nikad nije bio toliko loš, koliko je imao lošu reputaciju.
Nekad jedan od najjeftinijih i najomraženijih automobila koji se ikad vozio Amerikom, Yugo sada postaje kolekcionarski model. Vlasnici najpoznatijeg jugoslovenskog izvoznog automobila su za „The New York Times“, podelili svoja iskustva koja su zapravo pozitivna, prenosi Auto Klub.
„Pronaći ćete ljude kojima se Yugo sviđa zbog činjenice da poseduju nešto nevoljeno“, izjavila je Valerie Hansen, koja obnavlja model iz 1984. godine uvezen u SAD pre nego što je prodaja započela. Neki od razloga zašto su ga pojedini vlasnici zavoleli je to što može da se popravi „nožem za maslac i gumicom“, a to je dobro, jer Yugo traži redovnu pažnju.
Uz to, neki smatraju da automobil nije zaslužio šale i kritike. „Uvek ću imati osećaj da je Jay Leno lično ubio automobil. Niko ne voli da poseduje šalu“, objasnio je Steve Moskowitz, bivši prodavac Yuga. „Leno se redovno sprdao sa malim hečbekom u svojoj emisiji Tonight Show“.
Međutim, činjenica koja se često zaboravlja je da je Zastava dobro poslovala u svojoj zemlji. Proizvedeno je gotovo 800.000 primeraka Yuga, a u ponudi je bilo više od 10 različitih verzija. Uz to, mali hečbek je nadživeo Jugoslaviju, ostavši na proizvodnoj traci sve do 2008. godine. U svim zemljama našeg regiona, Yugo je i dalje uobičajen prizor.
Jasno je da nije bio automobil vrhunskog kvaliteta, ali nikad nije ni ciljao na premijum segment. U Americi nije uspeo jer nikada nije bio dizajniran za putovanje od 12 sati kroz teksaške pustinje, isto kao ni originalni Mini koji se iz istog razloga kratko prodavao u SAD.
Ponosni vozači koji su svoja iskustva podelili sa „The New York Timesom“ jednoglasno su se složili da Yugo nikad nije bio toliko loš, koliko je imao lošu reputaciju.
U poslednje vreme, vrednost Yuga u SAD je počela da raste. Prošle godine je jedan primerak iz 1988. godine prodat na aukcijskoj platformi Cars & Bids za 6.100 američkih dolara.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: