Prvi Tiguan debitovao je 2007. godine, ali je druga generacija koja je stigla devet godina kasnije postala pravi hit među vozačima. Ovaj model je dosta tražen među domaćim vozačima, a iako je dosta veći, u principu ima slične vrline i mane kao i VW Golf sedme generacije.
Pre nego što su SUV modeli postali vrlo popularni, ljubitelji Volkswagena su imali prilično jednostavan izbor – Passat ili Golf. Međutim, kada je nemačka kompanija 2007. predstavila Tiguana, on je postao jedan od najpopularnijih automobila u svom segmentu.
Druga generacija koja je predstavljena 2016. godine, donela je brojne novitete, a ovaj kompaktni SUV na bazi Golfa je vrlo tražen kao polovnjak. Bez obzira na nešto veću cenu od proseka klase, druga generacija Tiguana je hit među kupcima koji traže polovan automobil star nekoliko godina.
U principu, ovaj model je zapravo povišeni i luksuzniji Golf 7, a Tiguan II je od hečbeka na kojem se bazira duži za 13, širi za 5, i viši za 16 centimetara.
Za ovih 6 godina koliko je na tržištu, Volkswagen Tiguan druge generacije je stekao reputaciju kvalitetnog i čvrstog kompaktnog SUV modela, a najveće vrline su dobra i pouzdana mehanika, klasičan dizajn bez previše eksperimentisanja, kao i kvalitet izrade.
Kao i kod ostalih modela nemačke kompanije iz ovog perioda, unutrašnjost je vrlo funkcionalna, sve se nalazi baš tamo gde to i očekujete, a Tiguan je posebno „otporan na korišćenje“. To može biti mač sa dve oštrice, jer bi moglo da vas navede da je automobil manje korišćen nego što zapravo jeste, i da nema nikakvih mana. Baš zbog toga je potrebno obratiti dodatnu pažnju prilikom kupovine polovnog primerka.
Što se izmena tokom životnog veka tiče, treba znati da je 2017. godine predstavljena i Allspace verzija sa sedam sedišta, ali ne na svim tržištima. Ovu varijantu moguće je pronaći na stranim oglasima, a u isto vreme kada je predstavljen Tiguan Allspace, dvolitarski benzinac je dobio opciju sa 200 KS.
Godinu dana kasnije iz ponude je izbačen 1.4 TSI benzinac, a njega je zamenio agregat zapremine 1,5 litara sa 130 i 150 KS, koji je takođe imao sistem automatskog isključivanja dva cilindra kada je to moguće. Već 2020. godine predstavljena je i redizajnirana verzija, koja je uz par promena dizajna dobila i dosta nove tehnologije.
Najtraženiji agregat je istovremeno i onaj koji se najčešće nudi na oglasima polovnih automobila, a to je dvolitarski TDI motor sa 150 KS, koji je poznat kao idealna kombinacija cene, performansi i potrošnje. Tu su i snažnije verzije sa 190 i 240 KS, ali i slabija sa svega 115 KS. Što se benzinskih motora tiče, oni imaju raspon snage od 125 KS do 220 KS. Sa redizajnom Tiguan je dobio performantnu R verziju sa 320 KS, ali i plug-in hibridnu varijantu.
Kako piše Auto Klub, pouzdanost je svakako vrlina ovog modela, jer su motori i menjači već odavno „istrenirani“ u ostalim Volkswagenima, a čak i ptice na grani mogu da vam kažu koliko su automobili nemačke kompanije pouzdani. Međutim, tu su i neke mane. Glavna je DSG menjač, koji u gradskoj vožnji ume često da se zbuni, i nije toliko gladak u promenama brzina.
Pored toga, cena polovnog Volkswagen Tiguana je dosta veća od većine konkurenata. Naravno, u obzir treba uzeti godište, kilometražu, pogon i opremu. Što se domaćih oglasa tiče, postoji na stotine primeraka, a oni najjeftiniji imaju cenu od oko 18 hiljada evra. Ipak, za nešto bolje opremljen automobil sa manjom kilometražom, potrebno je izdvojiti između 20 i 25 hiljada evra.
Bonus video: Kako iz ugla treznog vozača izgleda pijana vožnja
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram