Foto:Nova.rs

Da su kineski proizvođači u naletu, to svi znamo, ali mnogi nisu svesni koliko se kvalitet automobila proizvedenih na Dalekom istoku poboljšao tokom prethodnih par godina. Jedan od primera je i MG EHS, koji sa svojim hibridnim pogonom, komforom i modernom tehnologijom preti da „zamrsi konce“ skupljoj konkurenciji.

Na početku, moram priznati da je u meni postojala doza skepticizma kada sam prvi put seo u ovaj model. Teško je očekivati da jedan automobil proizveden u Kini, koji je znatno jeftiniji od svih drugih plug-in hibrida u ovom segmentu, može da ponudi komfor i kvalitet materijala koji očekujemo od premium proizvođača.

Foto:Nova.rs

Ipak, da krenemo prvo od izgleda spoljašnjosti. Može se reći da MG EHS nema avangardan i dinamičan dizajn kao recimo francuska ili nemačka konkurencija, i da je izgled ovog modela vrlo konzervativan u doba kada se dizajnom dobijaju kupci.

Foto:Nova.rs

Ipak, lepota je u oku posmatrača, a cilj kineskog brenda svakako nije da pokupi nagrade za najbolji dizajn. Poenta MG automobila je da ponude izuzetan odnos cene i kvaliteta, ali i da ta cena bude znatno niža od očekivane.

Foto:Nova.rs

U kabini modela MG EHS već se vidi da su se inženjeri potrudili da ovaj automobil ima premium osećaj. Kineski proizvođači su nekada bili poznati po tome što su kopirali zapadne kompanije i njihov dizajn, a izgled unutrašnjosti testiranog modela nas dosta podseća na Mercedes.

Foto:Nova.rs

Perforirana koža na upravljaču, klavirske tipke za kontrolu funkcija infotejment sistema, kao i piano black plastika dosta asociraju na ono najbolje što Nemačka ima da ponudi. Čak su i komande na centralnoj konzoli pored ručice menjača slične onim u modelu AMG-GT. Da li je MG namerno kopirao Mercedes, ili su to samo slučajne sličnosti, nismo sigurni, ali ako ćete već nekoga da kopirate, nemački brend uopšte nije loš izbor.

Foto:Nova.rs

Testirani model je bio u najvišem paketu opreme Luxury, koji donosi kožna sportska sedišta i to u vrlo privlačnoj kombinaciji crne i crvene boje. Prednja sedišta su elektro podesiva i imaju opciju grejanja, vrlo su udobna i dobro drže telo u krivinama. Skoro svaki materijal koji dodirnete je prijatan na dodir, dok se nešto tvrđa plastika nalazi samo u donjim delovima kabine.

Foto:Nova.rs

Nije se štedelo ni na putnicima pozadi, koji imaju sličan nivo komfora, i sasvim dovoljno mesta za noge i glavu. Panoramski krov pomaže u osećaju prostranosti kabine, ali je zadnja klupa više namenjena za udoban prevoz dve osobe, jer ako se troje ljudi smesti pozadi, može da bude tesno.

Foto:Nova.rs

Centralno mesto u kabini zauzima 10,1-inčni ekran osetljiv na dodir kojim se upravlja infotejment sistemom koji nije tako brz, ali je intuitivan i mnoge funkcije je lako pronaći.

Foto:Nova.rs

Ispred vozača se nalazi digitalna instrument tabla od 12,3 inča koja prikazuje mnoge informacije o vožnji, automobilu i stanju baterije.

Foto:Nova.rs

Sa zapreminom prtljažnika od 448 litara, MG EHS nije među najprostranijim modelima u ovom segmentu što se tiče prevoza tereta, ali se obaranjem sedišta može dobiti iskoristiv prostor od 1.375 litara.

Foto:Nova.rs

S obzirom da se radi o plug-in hibridu, jasno je da baterija zauzima nešto više prostora, pa je tako zapremina prtljažnika nešto manja u odnosu na benzinski HS. Uvek treba razmišljati i o kablovima za punjenje, koji zauzimaju jedan deo prtljažnika, ali kada se sve sabere, čini se da mesta ima dovoljno za jednu prosečnu porodicu.

Foto:Nova.rs

Što se baterije tiče, ona ima iskoristiv kapacitet od vrlo pristojnih 14,9 kWh, što omogućava domet isključivo na električnu energiju od 52 kilometra prema WLTP standardu. Mi smo se uverili da i u svakodnevnoj vožnji možete da očekujete oko 50 kilometara dometa, pa tako za svakodnevnu vožnju od kuće do posla i nazad ne morate ni da koristite benzinski motor.

Foto:Nova.rs

Punjenje baterije na javnom AC punjaču traje oko 4 i po sata, tako da je kućni wallbox punjač praktično neizostavna stavka ukoliko želite da u potpunosti iskoristite kapacitet plug-in hibrida.

Foto:Nova.rs

Možda smo navikli da automobili iz Kine dolaze sa nešto manjom snagom motora u odnosu na konkurenciju sa Zapada, ali u ovom slučaju, to nije tako. MG EHS pokreće kombinacija 1,5-litarskog benzinskog agregata i elektromotora koji u paru razvijaju čak 258 KS i 370 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Snaga se na prednje točkove prenosi putem inovativnog automatskog menjača.

Foto:Nova.rs

Kako ovaj sistem funkcioniše? Benzinski motor prenosi obrtni moment uz pomoć šestostepenog automatskog menjača. Sa druge strane, elektromotor svoju snagu prenosi putem elektronske pogonske jedinice sa četiri stepena prenosa. Dakle, u kombinaciji imamo desetostepeni automatski menjač koji menja brzine neprimetno i vrlo brzo, što dovodi do povećanja efikasnosti i ozbiljnih performansi.

O tome svedoči i ubrzanje od 0 do 100 km/h za koje je potrebno 6,9 sekundi, dok je maksimalna brzina 190 km/h. U realnosti, ne morate puno da razmišljate kada vozite EHS, jer je prilikom svakog preticanja dovoljno samo da pritisnete pedalu gasa, a inovativni automatski menjač će vrlo brzo pronaći idealan stepen prenosa.

Foto:Nova.rs

Što se vožnje tiče, MG EHS je vrlo tih i udoban na putu, ali odlazak u visoke obrtaje može da naruši mir i tišinu u kabini. Ovaj SUV izuzetno dobro upija neravnine na putu, ali sa 18-inčnim točkovima nije tako sjajan kada se naleti na neku veću rupu. Vešanje je podešeno nešto mekše, pa EHS nije baš najbolji automobil ovog segmenta za dinamičnu vožnju po krivinama. Ovo je pre svega porodični automobil, za transport po gradu bez emisije štetnih gasova, ali i za udobna duža putovanja.

Foto:Nova.rs

Kada se govori o potrošnji, kao i kod svakog drugog plug-in hibrida, ta stavka je vrlo relativna. Prema fabričkim specifikacijama, MG EHS troši 1,8 litara na 100 kilometara, što je praktično nemoguće u svakodnevnom saobraćaju. Ako bateriju punite redovno, možete da ostvarite potrošnju štedljivog dizel agregata od oko 4 litara, ali ako zanemarite punjenje, potrošnja se penje i na 8 litara.

Foto:Nova.rs

I na kraju, cena. Testirani MG EHS u najvišem paketu opreme Luxury košta 39.990 evra, što je znatno niža cena od brojnih modela sličnog pogona, veličine i snage. Za sličan Hyundai Tucson hibrid potrebno je izdvojiti i 5.000 evra više, dok je za Toyotu Corollu Cross u hibridnom izdanju, čiji test možete pogledati ovde, potrebno izdvojiti čak 10.000 evra više.

Sviđa nam se:

– komfor

– kvalitet materijala

– cena

Ne sviđa nam se:

– izgled spoljašnjosti

– infotejment sistem

– zapremina prtljažnika

Bonus video: Da li su to Dacia Duster i Suzuki Vitara dobili rivala? Vozili smo MG ZS