Za početak, britanski vozači mogli bi da se suoče s "porezom na gume" u najnovijoj Vladinoj akciji protiv emisija štetnih za okolinu.
Ministri u Ministarstvu saobraćaja Velike Britanije angažovali su konsultante da ih posavetuju kako da se nose s emisijama za koje stručnjaci kažu da su opasnije od onih iz goriva. Iako se mnogi Britanci bore s krizom troškova života, postoje snažni pokazatelji da bi neke mogao da pogodi i „porez na gume“.
Nakon što su aktivisti za zaštitu okoline pobedili u teranju britanskih vozača da kupe električne automobile, sledeća će bitka verovatno biti u trošenju kočnica i guma. Postoji mogućnost da bi električna vozila mogla da stvore više emisija na putu od automobila na benzin jer su obično teža, pa u većoj meri oštećuju asfalt.
Vladin predstavnik rekao je: „Želimo bolje da razumemo uticaje emisija koji nisu izduvni gasovi, poput guma, na okolinu, zbog čega sprovodimo istraživanje o tom pitanju“.
RAC-ov šef saobraćajne politike Nicholas Lyes rekao je za MailOnline: „Razgovor o porezu na gume, iako je neverovatno preuranjen, mogao bi da učini više štete nego koristi uzrokujući više povreda i smrti na našim putevima odvraćajući vozače od zamene istrošenih guma kada bi trebalo. Poskupljenje jeftinijih guma bez sumnje bi dovelo do toga da neki nastave da voze na lošim gumama, ugrožavajući bezbednost na putu za sve.“ – što je bez sumnje veoma dobar argument.
Vest dolazi nakon što je otkriveno da većina Britanaca veruje da su kontroverzne zone s ultraniskom emisijom (ULEZ) u glavnom gradu osmišljene kako bi se skupio novac od vozača i podstakla prodaja novih automobila.
Otprilike 40 odsto ispitanih Britanaca veruje da je primarna uloga zona – gde vozila s velikim zagađivanjem moraju da plaćaju dnevnu nadoplatu – poboljšanje kvaliteta vazduha. Ali, zajedno 44 odsto veruje da su poreski prihodi i prodaja automobila njihova primarna svrha, piše Auto Klub.
U Londonu je cinizam još dublje ukorenjen, ali samo trećina (33 odsto) birača veruje da je ULEZ mera protiv zagađenja, naspram 54 odsto koji misle da su zone ultraniskih emisija osmišljene kao potpora prodaji električnih automobila. Očigledno, vozači su sve dalje od vlasništva nad automobilima…
Bonus video: Kočili smo na „ćelavim“ gumama – pogledajte šta se desilo