Zamislite kamion koji emituje samo vodenu paru, proizvodi svoju struju i ima domet od 1.000 kilometara. To je sada moguće zbog vodoničnih gorivnih ćelija, a ovu tehnologiju Volvo Trucks je već počeo da testira, pa se serijski kamion sa pogonom na vodonik očekuje do kraja ove dekade.
Volvo Trucks se već sada može pohvaliti električnim kamionima i onima koji rade na obnovljiva goriva. Međutim, rešili su da svoju ponude obogate modelom koji je CO2 neutralan.
Električni kamioni sa gorivnim ćelijama imaće radni domet do 1.000 kilometara i vreme punjenja manje od 15 minuta.
Ukupna težina može biti oko 65 tona ili čak veća, a dve gorivne ćelije imaju kapacitet da generišu 300 kW električne energije, ističe proizvođač.
Gorivne ćelije proizvode sopstvenu električnu energiju iz vodonika umesto da se pune iz spoljnih izvora emitujući samo vodenu paru.
„Električni kamioni sa pogonom na vodonik biće posebno pogodni za velike udaljenosti i teške, energetski zahtevne zadatke. Oni takođe mogu biti opcija u zemljama u kojima su mogućnosti punjenja baterija ograničene“, kaže Roger Alm iz Volvo Trucksa.
Kako je reč o novoj tehnologiji, koja je u prvoj fazi razvoja, treba rešiti mnogo toga. Uporedo sa tim mora se i raditi na razvoju adekvatne infrastrukture za dopunu goriva, a veliki izazov predstavlja i nabavka zelenog vodonika. To su sve prepreke koje treba savladati do 2030. godine kada bi trebalo da počne serijska proizvodnja kamiona sa gorivnim ćelijama koje pokreće vodonik.
Kako piše Energetski portal, energetska zajednica je prošle godine objavila studiju u čijem fokusu se nalazi proizvodnja i upotreba zelenog vodonika koji će, kako se navodi, odigrati važnu ulogu na putu ka postizanju klimatske neutralnosti. U njoj se navodi da će vozila sa pogonom na vodonik imati dodatne prednosti u odnosu na električna vozila u komercijalnim primenama, poput dometa i vremena punjenja.
Bonus video: Tri najčešće greške pri pakovanju stvari u auto
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare