Foto:Evocsports

Konačno i biciklisti mogu bolje da se zaštite od povreda pri padu, ali - to košta.

U Evocu su procenili da postoji tržište za ovakav proizvod, pogotovo zbog toga što je sve veći broj električnih bicikala koji postižu velike brzine. Vazdušni jastuk aktivira se za svega 0,2 sekunde kako bi zaštitio vrat, ramena i grudi biciklista. Integrisan je u poseban ranac sa štitnikom za leđa koji zadovoljava EN 1621-2 nivo 2 standarda za motociklističke oklope, navodi N1.

Srce sistema je senzorski kontrolisani 18-litarski vazdušni jastuk na naduvavanje koji drastično smanjuje sile udara u slučaju sudara.

Foto:Evocsports

Može izdržati pritisak od sedam bara – što je jednako padu čelične ploče od 100 kg s visine od pet metara. Kada se vazdušni jastuk aktivira, sila udarca i ubrzanje koji deluju na biciklistu smanjeni su do 80%, kažu u Evocu.

Ovo nije prvi put da je tehnologija vazdušnih jastuka uvedena za bicikliste. Hövding već nudi okovratnik koji se naduvava kako bi zaštitio glavu u slučaju sudara.

Evocov A.I.R. Pro 18 ima senzorsku jedinicu koja može da se puni preko USB-a i opremljena je sa šest senzora koji mu omogućuju analizu položaja ranca do 1.100 puta u sekundi. Vazdušni jastuk puni se pomoću plina, a ukupna težina ranca je otprilike 800 grama.

Nakon što se jastuk otvori i proveri ima li oštećenja, sistem može ponovno da se upotrebi s novim uloškom, piše revija HAK. Baterija traje 32 sata, a raspon radne temperature je od 0°C do +40°C. I na kraju, najbolji deo – cena vazdušnog jastuka je 1.000 evra.

Na kojim vozilima sad ističe rok trajanja vazdušnih jastuka, saznajte ovde.

Bonus video: Skoro svi biciklisti u prekršaju, a da toga nisu ni svesni

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare