Foto:Shutterstock

Opcija za recirkulaciju vazduha u kabini je jedna od najmanje korišćenih funkcija automobila, a oni koji aktiviraju recirkulaciju pritiskom na dugme sa nacrtanim automobilom i strelicom koja se vraća unazad, uglavnom to rade pogrešno.

Svrha ove funkcije jeste da, umesto da uzima vazduh spolja, sistem ponovo koristi vazduh koji se već nalazi unutar kabine. Zapravo, recirkulacija je unos vazduha u putnički prostor, filtracija kroz klima uređaj i naknadna distribucija u deflektore.

Glavna razlika između recirkulacije i konvencionalnog usisavanja vazduha je u tome što protok vazduha dolazi iz putničkog prostora, a ne spolja.

Režim recirkulacije omogućava vam brzo zagrevanje i hlađenje vazduha, jer se temperatura u kabini razlikuje od temperature izvan automobila.

Foto:Shutterstock

Ako je aktivirano, dugme za recirkulaciju vazduha omogućava klima-uređaju da koristi vazduh iz unutrašnjosti automobila uvlačeći ga kroz ventilacione otvore.

Pored toga, u isto vreme, sistem sprečava ulazak spoljašnjeg vazduha. Dugme se obično nalazi oko točkića klima uređaja koji omogućava vozaču da podesi unutrašnju temperaturu.

Korišćenje dugmeta za recirkulaciju će pomoći u smanjenju potrošnje goriva jer manje opterećuje motor automobila. Princip je isti za električne automobile jer će klima manje opterećivati bateriju, piše Danas.

U praksi malo ljudi koristi ovu funkciju. Najčešće se recirkulacija koristi za sprečavanje infiltracije neprijatnih mirisa unutar kabine.

Na primer: automobil se ispred jako puši ili ste naišli na prašnjav deo puta. Da ne bi osetili ove mirise, mnogi vozači isključivo u ovakvim situacijama aktiviraju mehaničko dugme za recirkulaciju vazduha i blokiraju pristup od spolja, ne znajući da ova funkcija može doprineti smanjenju potrošnje goriva i klima uređaja u svakodnevnoj vožnji.

Bonus video: Vozili smo Citroen C4 X – Čik pogodite cenu i klasu kojoj pripada ovaj automobil

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar