Nemački automobilski klub (ADAC) je najveća organizacija tog tipa u Evropi, a njihov najnoviji cilj jeste da smanje zavisnost Nemačke od ruskog gasa i nafte. Prošle nedelje su tim povodom obavestili 21 milion članova da bi mogli da pomognu Nemačkoj tako što će manje voziti.
U otvorenom pismu koje je postavljeno na njihovu internet stranicu, sa sve ukrajinskom zastavom na vrhu, asocijacija poziva svoje članove da voze sporije kako bi pomogli da se potrošnja goriva smanji za do 20%.
Weniger Kraftstoff verbrauchen und die Abhängigkeit von Rohöl-Importen senken helfen 💛🙏 Wir starten die Kampagne #spritsparenundhelfen. Hier den offenen Brief des #ADAC Präsidiums lesen -> https://t.co/uT5sZryDFQ pic.twitter.com/N76pvQVllM
— ADAC (@ADAC) April 27, 2022
ADAC je takođe preporučio javnosti da razmotre alternative kao što su pešačenje, vožnja bicikla ili korišćenje javnog prevoza jer se haos na tržištu energenata nastao sukobom Rusije i Ukrajine nastavlja iz dana u dan.
„ADAC apeluje na svoje članove da koriste manje goriva i na taj način smanje zavisnost od uvoza sirove nafte. Rat u Ukrajini, sa neverovatnim stradanjem populacije, svima nama u ADAC-u budi osećaj patnje i empatije. Vrlo je teško bespomoćno gledati sa strane“, navodi se u otvorenom pismu koje su potpisali predsednik Christian Reiniche i predsednik za saobraćaj Gerhard Hillebrand.
Pored toga, navodi se da je visoka brzina jedan od glavnih uzroka veće potrošnje goriva, pa da je istu potrebno smanjiti, a uz to donose i nekoliko saveta za uštedu goriva. Pored toga, ADAC preporučuje članovima i da provere vremensku prognozu, pa da u skladu sa tim možda i odustanu od korišćenja automobila za taj dan, a navode i brojne efikasnije alternative poput vožnje bicikla.
Nemačka Vlada je još ranije saopštila da želi da bude nezavisna od uvoza energenata iz Rusije do kraja ove godine. Još i pre početka sukoba u Ukrajini, ADAC je upozorio članove na rekordne cene goriva na pumpama, a situacija na tržištu energenata i dalje ostaje nestabilna dok konflikt ulazi u treći mesec.
Bonus video: Koje su najveće opasnosti vožnje na dva točka i kakav je sad ovo Audi Q5?
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram