Glavni naučnik japanske kompanije Gill Pratt upozorio je uoči samita G7 grupe u Japanu da bi prebrzi prelazak na električna vozila mogao da navede vozače da duže zadrže svoja starija vozila sa pogonom na benzin ili dizel.
„Subvencije i ograničenja usmerena na određene pogonske sisteme mogu da učine električne automobile privlačnim za kupce koji to mogu da priušte, ali za druge bi to moglo da ima suprotan efekat“, rekao je novinarima u četvrtak u Hirošimi Gill Pratt, Toyotin glavni naučnik i izvršni direktor Toyotinog istraživačkog instituta.
Nije novost da Toyota smatra da će prelazak na potpuno električna vozila će trajati duže nego što ljudi očekuju, i da će višestruki pristup koji obuhvata hibride i alternativna goriva biti bolji za životnu sredinu i automobilsku industriju.
Ovaj stav je tema brojnih kritičara koji smatraju da Toyota daje Tesli, kineskoj kompaniji BYD i drugim proizvođačima električnih automobila nepremostivu prednost u tranziciji ka elektromobilnosti.
Prema rečima Gilla Pratta, proći će decenije pre nego što ćemo imati dovoljno resursa za ogromnu proizvodnju baterija koju zahteva prelazak na potpuno električne automobile.
Toyota je pionir hibridnog pogona, ali na polju električnih automobila kaska za konkurencijom. Ipak, očekuje se da će se proizvodnja baterijskih vozila ubrzati u narednih par godina, ali japanska kompanija i dalje ne želi da saopšti na koji način će i kada početi sa izbacivanjem benzinaca i hibrida iz ponude. Očigledno je da najveći svetski proizvođač automobila smatra da se automobilska industrija kreće u pogrešnom smeru.
Bonus video: Vozili smo najnoviji krosover Toyote – model Corolla Cross