Land Cruiser, Lend Kruzer, auto, automobil
Foto: Toyota

Toyota je predstavila Land Cruiser 300 - kompletno izmenjen SUV koji uvodi novu platformu i oslanjanje, ali i motore, enterijer i dizajn. Japanci ističu da se veliki terenac sada bolje vozi ne samo po neuređenim putevima, već da pruža izuzetan osećaj i tokom vožnje po asfaltu.

Toyota Land Cruiser stekla je nesporan status automobilske legende sa svojom istorijom dugom već 70 godina, uz više od 10 miliona prodatih primeraka u 170 zemalja i regiona u svetu.

Sinoć je Toyota otkrila potpuno novi Land Cruiser, predstavljajući ga na online svetskoj prezentaciji u Dubaiju. Land Cruiser (Serije 300) prvi je novi, produženi Land Cruiser SW (Station Wagon), još od pojavljivanja modela LC 200, 2007. godine, i postaje perjanica Tojotine SUV game.

Land Cruiser, Lend Kruzer, auto, automobil
Foto: Toyota

Motori, menjači i platforma potpuno su novi i konstruisani tako da omoguće veliki korak napred u pogledu performansi, kako na putu, tako i u najtežim terenskim uslovima.

S takvim ciljem, Toyota je uvela novu TNGA (Toyota New Global Architecture) platformu, kao prvu koja je razvijena za vozilo s rešenjem karoserije-na-šasiju. Platforma sa oznakom GA-F zadržava izuzetne terenske mogućnosti, ali poboljšava čvrstinu karoserije, snagu i dinamičku ravnotežu, sa još boljim karakteristikama u vožnji po putu. Nova platforma je preduslov i za primenu novih tehnologija, smanjenje težine, spuštanje težišta vozila, unapređenje bezbednosti i primenu novog dizajna kako spolja tako i u kabini.

Land Cruiser, Lend Kruzer, auto, automobil
Foto: Toyota

Sama šasija je prerađena radi smanjenja težine i poboljšane krutosti; zato je novi Land Cruiser lakši za ukupno 200 kg od prethodnika. Ujedno je primenjen novi sistem oslanjanja, dok su vrhunski vozači, s iskustvom vožnje “Dakar relija”, testirali njegove performanse do krajnjih granica. Cilj nije bio samo da se napravi SUV velikih mogućnosti, već da se vozaču omogući što bolja kontrola vozila na putu ili u offroad uslovima.

Posebna pažnja posvećena je podešavanju sistemu oslanjanja kako bi se postigla optimalna kontrola točkova radi što boljeg kontakta s podlogom po lošim terenima, kao i bolje održavanje pravca, za šta je zadužen Electronic Kinetic Dynamic Suspension System (E-KDSS), prvo elektronsko ogibljenje te vrste u svetu. Novi Land Cruiser je takođe prvi Toyotin model koji ima monitor (Multi-Terrain Monitor) s prikazom puta, koji omogućava vozaču da u realnom vremenu vidi podlogu ispod i oko vozila, kao i položaj točkova. Ovaj sistem automatski prepoznaje podlogu i određuje najbolji režim vožnje.

Land Cruiser, Lend Kruzer, auto, automobil Land Cruiser, Lend Kruzer, auto, automobil
Land Cruiser, Lend Kruzer, auto, automobil Land Cruiser, Lend Kruzer, auto, automobil
Land Cruiser, Lend Kruzer, auto, automobil Land Cruiser, Lend Kruzer, auto, automobil

Novi su i V6 twin-turbo motori – benzinski zapremine 3,5 i dizel od 3,3 litra – koji, kako kažu konstruktori, obezbeđuju bolju vožnju u odnosu na uobičajeni V8 motor. Oba agregata dostupna su s novim automatskim menjačem sa 10 stepeni prenosa, koji doprinosi smanjenju potrošnje goriva i emisiji CO2 gasova za oko 10% u odnosu na model aktuelne generacije vozila.

Toyota će prodaju novog Land Cruisera započeti od leta 2021. godine.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar