Foto:Toyota

Želje kupaca mogu promeniti sve, pa tako Toyota Aygo više nije mini gradski automobil, već je sada mini krosover. U Toyoti kažu da je novi Aygo X jedinstven u A-segmentu, a dizajniran je i proizveden u Evropi kako bi zadovoljio potrebe urbanog i prigradskog života.

Toyota je širom kontinenta sprovela temeljno istraživanje o potrebama kupaca koji najviše voze po gradu, i prema rezultatu su skrojili novi Aygo X. Početkom godine smo videli koncept Aygo X Prologue, a sada je otkrivena i serijska verzija.

Novi Aygo X je izrađen na GA-B platformi (TNGA), prvi put predstavljenoj s novim Yarisom, i nedavno s modelom Yaris Cross.

Sa 3.700 mm dužine, novi Aygo X je 235 mm duži od svog prethodnika, iako je međuosovinsko rastojanje povećano za samo 90 mm. Prednji prepust je za 72 mm kraći nego kod Yarisa, dok je maksimalna veličina točkova povećana na 18 inča. Klirens je povećan za 11 mm u odnosu na prethodnu generaciju modela, a položaj sedenja je podignut za 55 mm.

Foto:Toyota

Dizajniran i za najuže gradske ulice, Aygo X istovremeno ima izuzetno mali krug okretanja od samo 4,7 m, jedan od najmanjih u klasi.

U poređenju s modelom Aygo, ukupna širina karoserije povećana je za 125 mm, na 1.740 mm. Kao rezultat toga, prednja sedišta su pomerena napred za 20 mm, povećavajući prostor oko ramena za 45 mm. Prtljažni prostor je takođe vodeći u segmentu, sada sa 125 mm većom dužinom prtljažnika, i pametnim dizajnom prostora iza zadnjih sedišta, čime je kapacitet prtljažnika povećan za više od 60 litara – na 231 litar u poređenju s prethodnom generacijom.

Nova klinasta linija krova takođe povećava dinamičnost i daje sportsku liniju. Na prednjoj strani, visokotehnološka svetla uklopljena su gore s poklopcem motora i formiraju oblik krila, dok su, na nižem delu, velika rešetka, svetla za maglu i zaštitni panel oblikovani kao dvostruki trapez koji je deo Aygovog identiteta.

Novi koncept boja je nadahnut raznovrsnim začinima kako bi se razvila jedinstvena paleta boja za Aygo X, od kojih svaka odražava ukuse i ličnosti ovog automobila.

Foto:Toyota

Kardamon (Cardamom) donosi utisak stila i elegancije, pružajući prefinjenu i zapostavljenu estetiku, s uočljivom primesom zelene boje.

Čili (Chilli) je vatrena boja koja privlači poglede prolaznika toplim i dubokim odsjajem nijansi zahvaljujući finom svetlucanju plavih metalik perlica u crvenoj boji.

Đumbir (Ginger) je postojana bež boja koja svojom toplom nijansom nagoveštava duh avanture.

Kleka (Juniper) daje mladalački ton s nagoveštajem muževnosti, plava je i stvorena posebno za ovaj model, dajući mu ledenu hladnoću obogaćenu suptilnim crvenkastim nijansama.

Svaka od ovih začinskih boja u kontrastu je s crnim krovom, kao i zadnjim delom, zbog čega je Aygo X prilično upadljiv.

Foto:Toyota

Tema inspirisana začinima ne završava se na površini. Istaknuti detalji u unutrašnjosti takođe su u skladu s bojama eksterijera, i kabini daju prepoznatljiv dizajn, uključujući kontrolnu tablu i centralne elemente. Pažljiviji pogled na sedišta otkriva simbol „X“, diskretno prošiven na tkanini. Ime modela Aygo X je elegantno primenjeno i na prednjim svetlima ozbiljnog izgleda kako bi se naglasio snažaniji identitet.

Foto:Toyota

Toyotu Aygo X pokreće višestruko nagrađivani jednolitarski, trocilindarski motor s oznakom 1KR-FE koji je poboljšan kako bi zadovoljio evropske ekološke standarde, i uparen je sa S-CVT menjačem. Potrošnja goriva kreće se od 4,7 l/100 km, a emisija CO2 od 107 g/km.

Dizajniran i proizveden u Evropi, za evropske kupce, potpuno novi Aygo X će započeti tržišni život u evropskim gradovima već 2022. godine.

Bonus video: Poslušajte zašto zaboravimo da vozimo čim padne kiša i pogledajte test nove Opel Mokke

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar