Foto:youtube/MCM TV2

Vozačka pozicija je vrlo važna, pa se zbog toga u auto školama na prvom času vožnje uči kako treba namestiti sedište i volan. Ipak, postoje mnogi vozači koji voze pribijeni uz upravljač, ili zavaljeni kao da leže na kauču, što može biti izuzetno opasno.

Mnogi pamte devedesete, kad je bilo normalno videti likove koji voze BMW E46 sa jednom rukom na volanu na 12 sati, a drugom ko zna gde, verovatno na ivici krova kroz odškrinuti šiber.

Stvari su se od tada dosta promenile. SUV-ovi su doneli bolju preglednost, a bogatija oprema donosi veće mogućnosti podešavanja sedišta u potrazi za idealnom ergonomijom. Ipak, i dalje viđamo vozače zalepljene za volan, ali i one s glavom u krovu. U slučaju nezgode, takvima se ne piše dobro.

Mnogo je faktora koji utiču na udobnost za upravljačem, vozačku ergonomiju, ali i bezbednost. Kad je u pitanju bezbednost, treba imati na umu preglednost okoline, položaj nogu i visinu. I vazdušni jastuci su osmišljeni da optimalno deluju samo u jednoj manjoj zoni.

YouTube kanal MCMTV2 je ugostio profesionalnog trkačkog vozača koji je objasnio kako se pravilno podešava pozicija za upravljačem. Prvo je važno podešavanje sedišta po visini, a zatim i uzdužno, zavisno od položaja nogu, koje ne smeju biti potpuno ispružene (kao ni ruke), čime se ograničava mogućnost apsorpcije udarca. Kako prenosi Index.hr, ruke se drže u školskom položaju, otprilike na „9 i 3“, a treba proveriti i položaj ramena.

Zašto su bitni položaj nogu i visina na kojoj vozač sedi, pogledajte u videu u kojem je u svega nekoliko minuta detaljno objašnjeno kako se pravilno namešta vozačka pozicija.

Bonus video: Ovo su ključne crne tačke na srpskim putevima