Start-stop sistem je deo serijske opreme većine modernih automobila, a cilj ove tehnologije jeste da se gašenjem motora štedi gorivo i smanji emisija CO2. Ipak, tokom zimskih meseci start-stop sistem često neće isključiti vozilo, kada se, na primer, zaustavite na semaforu. Ne brinite, nije reč o kvaru, jer prekid rada ovog sistema sprečava potrošnju akumulatora.
Ako je hladno, a vi ste uključili električne potrošače kao što su svetla, grejači zadnjeg stakla, brisači ili klima uređaj, kompjuter može da proceni da je uključivanje start-stop sistema opasno za akumulator vozila i neće isključiti motor.
Računaru je prioritet da akumulator ima dovoljno energije za pokretanje motora. Dakle, rad start-stop sistema je onemogućen u slučaju kada je baterija toliko ispražnjena da se motor neće ponovo pokrenuti. Inače, akumulator koji podržava start-stop sistem obezbeđuje i do 500.000 ciklusa paljenja i gašenja vozila.
Start-stop sistem neće intervenisati ni kada je motor hladan. Računar zna da je motor najefikasniji kada je potpuno zagrejan, pa će ga zato održavati u radu dok ne postigne idealnu temperaturu. Na instrument tabli se u tom slučaju uglavnom pojavi crveni simbol start-stop sistema (slovo A okruženo linijom sa strelicom), ili neka druga poruka da sistem ne radi, to jest da ne isključuje motor.
Kako piše Revija HAK, start-stop neće raditi ni kada je odabran stepen prenosa za vožnju unazad, kada je aktivna pomoć pri parkiranju i kada krećete na uzbrdici. Pored toga, ovaj sistem nije aktivan ni kada je otvoren poklopac motora ili kada se otkopča sigurnosni pojas.
Bonus video: Kočili smo na „ćelavim“ gumama, vozili Nissan X-Trail i pronašli top kafu na pumpi