Najnovija istraživanja kažu da je najveći stres za svakog petog kupca automobila upravo izbor dodatne opreme. Štaviše, skoro polovina kupaca koje zbune komplikovani spiskovi paketa opreme, na kraju potroše manje novca za kupovinu nego šta su inicijalno planirali.
Nepregledni spiskovi dodatne opreme, u kombinaciji sa različitim karoserijskim verzijama i pogonskim opcijama, dovode kupce novih automobila skoro do granice očaja, pokazuje istraživanje vodeće britanske platforme za kupovinu vozila „What Car“.
Istraživanje podstaknuto povratkom kupaca u salone automobila u post-korona periodu u Evropi, pokazalo je da je ovo najveći problem pri izboru za 20% novih vlasnika automobila. Tokom intervjuisanja više hiljada kupaca, izveden je zaključak da je izbor dodatne opreme procentualno najstresniji faktor za kupce pri izboru.
Istraživanje je pokazalo da je većina njih, pokolebanih raznovrsnošću i brojem opcija u ponudi, na kraju menjala svoju prvobitnu odluku, a za čak 50% ispitanih finalni izbor bio je različit model od onoga čiju kupovinu su inicijalno razmatrali, dok su neretko kupovali i vozilo potpuno drugog proizvođača.
Konfuziji ne doprinosi značajno povećanje broja dodatnih opcija u ponudi na tržištu u poslednjih sedam godina, gde je broj paketa opreme, gledano samo na verzije vozila sa benzinskim motorima, porastao sa 4.468 na 5.031, odnosno sa 15,6 na 16,5 različitih paketa opreme za svaku verziju pogonskog agregata.
U istom periodu, taj procenat je još izraženiji u segmentu hibridnih vozila, gde je zabeležen skok sa 1,4 na čak 4,6 različitih paketa opreme za svaku opciju hibridnog pogona.
Usled sve strožih regulativa o emisiji štetnih gasova, jedino su vozila sa dizel motorima zabeležila značajan pad opcija dodatne opreme dostupne u kombinaciji sa takvim tipom pogona.
Iako je deo kupaca prihvatio mogućnost skoro beskrajnih opcija personalizacije vozila, zaključak istraživanja je da je za značajan broj potencijalnih novih vlasnika takva ponuda zbunjujuća i kontraproduktivna, pa se ta većina pri izboru i kupovini novog automobila vodila logikom „manje je više“.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare