Nedavno je na YouTube-u objavljen video koji prikazuje koliko košta desetogodišnje održavanje jednog od najbržih i najskupljih automobila na svetu – Bugatti Chirona. Može se reći da održavanje svakako nije jeftino, ali nije ni skupo s obzirom na početnu cenu automobila.
Kupovina automobila je samo deo troškova posedovanja vozila. Redovno održavanje se podrazumeva, a nekad mogu da se dogode i izuzetno skupe popravke. Cene održavanja često rastu zajedno sa cenom automobila, a Bugatti Chiron vredan 3 miliona evra je očekivano skup za održavanje.
Novi video sa kanala The Hamilton Collection pokazuje koliko bi koštalo posedovanje Chirona kroz jednu deceniju, i nije jeftino, ali nije ni skupo kao što biste zamislili.
Nakon kupovine, Bugatti vlasnicima Chirona nudi četiri godine besplatnih usluga održavanja. Godišnji servis za Chirona košta 10.700 evra, a uključuje promenu ulja i filtera ulja, zamenu baterije na ključu, zamenu filtera kabine i kočione tečnosti.
Interval za veliki servis je četiri godine, a vlasnik bi morao da ga odradi barem jednom u prvih 10 godina. Veliki servis košta oko 31.000 evra, a uključuje promenu ulja prednje i zadnje osovine, promenu ulja i filtera menjača, novi filter vazduha, promenu pogonskog kaiša, svećice, promenu hidrauličnog ulja i filtera, kao i novi antifriz.
Bugatti takođe preporučuje promenu guma na svakih pet godina, što dodaje još 8.000 evra. Šest godina troškova održavanja, nakon prve četiri godine, ukupno iznosi 86.000 evra. Komplet guma tu brojku dovodi do cifre od oko 94.000 evra. Međutim, to ne uključuje stvari koje nisu pokrivene garancijom ili redovnim servisom. Zamenski ključ košta 12.703 evra, dok su kočnice i diskovi 44.000 evra.
Video snimak takođe naglašava koliko bi koštala zamena motora, s obzirom da je to nešto što bi vlasnik mogao da učini nakon prvih 10 godina vlasništva. Zamena Chironovog osmolitarskog W16 agregata košta više od 800.000 evra, što je oko 234.000 evra više od motora koji pokreće Veyron. Kako prenosi Auto Klub, to su ogromne brojke, ali Chiron je ipak skupo inženjersko i umetničko delo.
Bonus video: Da li je automobil postao luksuz?