Ključna pitanja uz električne automobile su da li su skloni samozapaljivanju više od benzinaca i dizelaša i koliko koštaju njihove popravke nakon nesreća ili kvarova. Na sve to pokušala je da odgovori osiguravajuća kuća Allianz velikim istraživanjem. Prema studiji koju je sproveo Allianz, električni automobili znatno su skuplji za popravku nakon nesreća od konvencionalnih automobila.
Shodno tome, u kasko osiguranju prosečni izdaci šteta za čisto električne automobile veći su za deset posto, a za plug-in hibride računi su čak 50 posto veći. U Allianzu nisu naveli, ali možemo da pretpostavimo da su kod plug-in hibrida najveći problem baterije, koje se nalaze u zadnjem delu vozila pa su više osetljive na udarce od pozadi. Kod električnih vozila baterija je u uglavnom u podu automobila i malo je zaštićenija.
Kako piše Revija HAK, baterije u električnim automobilima koštaju i do 20.000 evra i svaka popravka je vrlo skupa. To je nešto o čemu biste trebali da razmislite i prilikom kupovine polovnog električnog automobila, koji je izašao iz garancije. Neverovatno, ali neki proizvođači propisuju zamenu baterija na električnim vozilima nakon aktivacije vazdušnih jastuka. Set kablova na električnim automobilima može koštati oko 7.000 evra pa ih neki proizvođači opremaju zaštitnim navlakama kako ih ne bi izgrizli pacovi, miševi i drugi sisari koji u njima vide slastan obrok.
Za kraj, prema ovom istraživanju, električna vozila se ne kvare više od benzinaca i dizelaša i nisu sklonija samozapaljivanju.
Bonus video: Dovoljan je bio trenutak nepažnje, pa da Tesla završi u reci
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: