Svaka neispravna komponenta u sistemu pogonskog kaiša može da uzrokuje buku, a bučan remen ukazuje da nešto nije u redu, iako ne mora da znači da je baš kaiš krivac. Zvuk može biti u vidu škripanja, cviljenja, cvrčanja i zveckanja, a ovi zvukovi mogu prevariti i najiskusnijeg mehaničara i dovesti do pogrešne dijagnoze.
Dva najčešća zvuka koja se mogu čuti ukoliko nešto nije u redu su cviljenje i cvrčanje, a obično proizilaze iz različitih problema. Cvrčanje je niz oštrih, pulsirajućih zvukova, a kako se brzina motora povećava, visina cvrkutanja i glasnoća ostaju konstantni. Cviljenje je sa druge strane zvuk više frekvencije koje se može pojačati sa brzinom motora, ali glasnoća uglavnom ostaje ista.
Pored normalnog trošenja i habanja, svaka neispravna komponenta u sistemu pogonskog kaiša može da prouzrokuje buku ili prerano trošenje. Ukoliko ulje, antifriz ili tečnost servo upravljača cure na remen, brzo će dovesti do njegovog kvara. Curenje mora da se popravi i da se remenica detaljno očisti pre ugradnje novog remena.
Cvrčanje remena
U ovom slučaju, remen nije uzrok problema, već neporavnate remenice motora. Ako se cvrčanje nastavi i posle zamene remenice, uzrok se najverovatnije može pronaći u njihovim ležajevima. Upotrebite lenjir ili laserski alat kako biste bili sigurni da je poravanje remenice paralelno.
Cviljenje remena
Gates je jedan od najvećih proizvođača pogonskih kaiševa na svetu, a prema njima slaba napetost remena je glavni razlog za zvuk poput cviljenja. Istegnut ili istrošen remen, istrošen zatezač remena, pogrešan remen ili neispravno postavljen remen mogu da prouzrokuju njegovu slabu napetost. Za razliku od remena iz prošlosti, moderni zupčasti kaiš se troši sa obe strane.
Kako piše Auto Klub, početkom ovog veka, najveći proizvođači vozila počeli su da ugrađuju remene od etilen propiler dien monomera (EPDM).
Za razliku od tradicionalnih, ovi remeni mogu trajati između 80.000 i 160.000 kilometara.
Poput pneumatika, EPDM remeni se troše sporo i možda neće pokazivati znakove istrošenosti, a to znači da bi mogli da izgledaju kao ispravni kada to nisu.
Zbog toga je najbolje zameniti remen ako vidite rebra koja su zaobljena ili spljoštena, pukotine poput paukove mreže, ili ako nedostaju delovi rebra.
Bonus video: Vozili smo Daciu Jogger – da li je ovaj rumun najbolji izbor?