Nije reč o novoj generaciji, već o redizajnu koji je velikom češkom SUV-u Kodiaq doneo blaže stilske izmene, ali i implementaciju modernijih tehnologija, naprednih asistencija i više komfornih opcija, kako bi mogao ravnopravno da se bori sa rivalima u svojoj klasi. Najveća izmena tiče se sportske verzije RS, koja je dobila novi, lakši i još snažniji motor.
Škodin Kodiaq pripada SUV klasi, ali kako može da ponudi sedam sedišta, glavni rivali van premijum segmenta su mu Peugeot 5008 i Seat Tarraco koji takođe mogu biti sedmosedi.
Veliki SUV je ujedno i jedan od najtraženijih u klasi, i od 2016. do danas je prodato preko 600.000 primeraka. Na novom izdanju je zato moralo da se radi pažljivo kako se slučajno uspeh modela ne bi doveo u pitanje. Zato su se, po VW receptu, i u Škodi odlučili na blaže izmene kada je reč o dizajnu.
Prednja maska je nešto uspravljenija nego pre, a poklopac motora postavljen više, dok se druge, manje primetne izmene tiču robusnijeg izgleda branika sa širim usisnikom vazduha i ukrasima od aluminijuma. Ipak, ono što se više primećuje jesu novi LED farovi (standard), sada uži i atraktivniji nego pre. Opciono se nude i full LED Matrix svetla.
Sportska verzija, Kodiaq RS dolazi sa izmenjenom maskom hladnjaka i duplim „rebrima“ u sjajnoj crnoj boji, kao i dinamičnijim branikom.
Pozadi su takođe novi oblik i grafika LED svetala, branik sa drugačijim difuzorom, a na krovu je i mali spojler.
Dimenzije SUV-a su svakako ostale iste kao i pre (4,7 m dužine i 2,8 m međuosovinskog rastojanja), dok je prtljažnik i dalje u vrhu klase sa 765/2.005 litara zapremine.
U kabini Škoda je za novi Kodiaq spremila ergonomska sedišta sa opcijama grejanja, hlađenja i masaže. Tu je novi upravljač sa dva, odnosno tri paoka (u Sportline i RS verzijama).
Infotejment sistem dolazi u opciji sa ekranom od 9,2 ili 10,15 inča, kojim se može upravljati na više načina, pa i pomoću Škodinog virtuelnog asistenta Laure, koja može da razume 15 jezika. Sistem se može povezati sa Android i Apple uređajima, za koje u novom Kodiaqu ima i opcija bežičnog punjenja.
Motori u ponudi
Spreman je izbor od pet motora: dva unapređena i čistija turbodizela i tri turbobenzinca. Osnovni benzinac je 1,5-litarski TSI sa 150 KS. Samo ovaj motor dolazi u kombinaciji sa ručnim, 6-stepenim menjačem i pogonom napred. Dvolitarski TDI sa 150 KS je standardno uparen sa DSG sedmostepenim menjačem i nudi izbor pogona napred ili na sve točkove. Sve druge verzije novog Kodiaqa imaju 4×4 pogon i DSG menjač. Među njima su 2.0 TSI sa 190 KS, kao i 2.0 TDI sa 200 KS.
Najsnažnija sportska RS verzija dobija prvi put novi, za 60 kg lakši i snažniji benzinski motor: 2.0 TSI koji raspolaže sa 245 KS.
Unapređeni su i sistemi asistencije, pa adaptivni tempomat može biti aktivan sve do 210 km/h, dok sistem automatskog kočenja sada prepoznaje pešake i bicikliste.
Novi radar i senzori smešteni nazad mogu da pripreme vozilo i putnike za udar otpozadi.
Cene za naše tržište biće poznate kada novi Kodiaq stigne u Srbiju.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare