Istraživanje, koje je sprovedeno od strane Američke automobilske asocijacije (AAA), otkrilo je kako kiša može da ima ozbiljan uticaj na ispravnost rada sigurnosnih sistema vozila. Asocijacija je simulirala kišu i druge faktore životne okoline na testu, a otkriveno je da bezbednosni sistemi imaju manju sposobnost funkcionisanja pri manje idealnim uslovima.
Testirane su funkcije poput automatskog kočenja u slučaju opasnosti i pomoći pri održavanju saobraćajne trake pri uslovima umerene do jake kiše, i sve je negativno uticalo na funkcionisanje oba sistema. Prva korišćena brzina pri testu automatskog kočenja u slučaju opasnosti iznosila je 40 km/h, pri čemu je došlo do sudara sa zaustavljenim vozilom u 17 posto slučajeva. Pri 56 km/h, sudari su se dogodili u 33 posto slučajeva.
Sa druge strane, sistemi pomoći pri održavanju saobraćajne trake prošli su mnogo gore. Testiranja su pokazala da se automobil pri uslovima umerene i jake kiše u 69 posto vremena kreće van svoje trake.
„Sigurnosni sistemi vozila oslanjaju se na senzore i kamere kako bi videli oznake na putevima, druge automobile, pešake i prepreke na kolovozu. Stoga su prirodno osetljiviji na faktore životne sredine poput kiše. Realnost je da se ljudi ne voze uvek po savršenom, sunčanom vremenu, pa moramo proširiti testiranje i uzeti u obzir stvari sa kojima se ljudi zaista bore u svakodnevnoj vožnji“, rekao je Greg Bannon, direktor AAA-e.
Kako piše Auto Klub, ono što je zaista zabrinjavajuće je činjenica da, iako neka vozila deaktiviraju svoje sisteme pomoći vozaču pri nepovoljnim uslovima, nijedan sistem prilikom testiranja nije vozača upozorio na njihovu smanjenu funkcionalnost. AAA priznaje da ti sistemi imaju mogućnost da izbegnu sudar i poboljšaju ukupnu sigurnost vožnje. Podešavanje njihovih performansi i pružanje boljeg iskustva vozačima uveliko će otkriti njihov pravi potencijal.
Bonus video: Dovoljan je bio trenutak nepažnje, pa da Tesla završi u reci
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: