Ne može da bude mnogo neprijatnije u vožnji nego kada ne vidimo prst pred okom, pogotovo za neiskusne vozače. Međutim, ima saveta i rešenja kojih treba da se pridržavamo kako bismo vozili lakše i bezbednije. Opasne ali i najčešće situacije koje se dešavaju po magli su lančani sudari, jer vozači jednostavno ne vide dovoljno daleko ispred sebe, a kada im se pojavi vozilo ispred njih koje stoji, često je prekasno za bezbedno zaustavljanje. Ali, i za ovo ima leka.
Svetla za maglu pomažu, ali ne mogu učiniti čuda, plus ih u Srbiji nema toliko vozača jer nam je vozni park star preko 17 godina. Zato donosimo najvažnije savete kako da vozite lakše i bezbednije po gustoj magli.
Vožnja po gustoj magli svim vozačima izuzetno je neprijatna, a ponajviše onima koji nemaju iskustva. Kada se magla spusti na put, vozačima predstoji teška borba. Najpametniji su oni koji parkiraju svoja vozila i čekaju bolje uslove.
Međutim, to često nije opcija jer magla može da nas „uhvati“ dok smo na putovanju, pa upravo tada moramo da znamo kako da postupimo da bismo ostali bezbedni. Takva vožnja je vrlo zahtevna i naporna, pa upravo zato otkrivamo najvažnije trikove za lakšu vožnju po magli.
1. Ujutru i uveče je najgore: Ako možete izbegnite vožnju rano ujutru i predveče kada su magle najgušće.
2. Najveća greška: Ne žurite kako biste što pre izašli iz magle. Vožnja kroz maglu mora da bude spora a vi strpljivi, zato dobro pratite brzinomer u vozilu.
3. Rastojanje: Jedan od imperativa u toku vožnje po magli jeste držanje većeg rastojanja od vozila ispred.
4. Držite se desno: Ukoliko je desna strana puta obeležena saobraćajnom linijom, najbolji savet je da se držite upravo te linije, da vam ona bude vodilja. Opasno je da na dvosmernom putu pratite središnju liniju zbog vozila koja vam dolaze u susret.
5. Na raskrsnici spustite prozore: Ako je magla toliko gusta da na raskrsnici ne vidite da li se neka vozila približavaju, dobar savet je da spustite prozore i osluškujete saobraćaj.
6. Pazite na led: Kada je hladno i nastupi magla, na putu se vrlo brzo i lako formira tanak sloj leda. Zato vozite smireno i bez naglih i ishitrenih reakcija.
7. Četiri migavca i zaustavljanje: Kada se desi da je magla toliko gusta da zaista ne vidite kuda se krećete, tada parkirajte vozilo sa strane i obavezno uključite sva četiri migavca, kako bi vas drugi u saobraćaju primetili. Mnogi vozači tokom guste magle voze sa uključenim svim pokazivačima pravca.
8. Uključite grejače stakla: Magla može da stvori vlagu pa koristite i brisače kako biste obezbedili što bolju vidljivost.
9. Svetla za maglu: Ukoliko ih imate, koristite ih. Ona su postavljena nisko i usmerena su ka dole i široko što je jedino rešenje da se put osvetli i spreči zaslepljivanje drugih vozača.
Na duga svetla zaboravite jer će osvetliti svaku kapljicu pred vama i to će vas dodatno zaslepeti.
10. Isključite sve što može da vas ometa: Po magli je najvažnija puna pažnja, pa ugasite radio.
Zadnje svetlo samo po gustoj magli
Strašno iritira kada vozite iza nekoga ko je uključio ili zaboravio da isključi zadnje svetlo za maglu, a na putu vidljivost nije toliko ugrožena. Ovo jarko svetlo izuzetno smeta i vidu i živcima. Ono se koristi jedino i isključivo po izuzetno gustoj magli i kada je vidljivost na putu manja od 50 metara. Čak možete platiti i kaznu od 3.000 dinara ako vam ovo svetlo radi kada na putu nema magle.
I ne zaboravite da ko za vreme magle nema uključena kratka, odnosno svetla za maglu ili obe vrste svetala, kazna je od 10.000 do 20.000 dinara, 4 kaznena poena i 30 dana zabrane upravljanja vozilom.
Bonus video: Ko mrzi vožnju „u braniku“ i kakva je najsnažnija Dacia svih vremena?
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: