Za jednu od najprestižnijih automobilskih manifestacija na svetu, “Concours of Elegance”, koja okuplja isključivo vrhunske, retke i značajne primerke automobila, 2020. godina biće vrlo posebna. Ovo je samo deo srca kolekcije koja će brojati 60 najekskluzivnijih vozila ikada napravljenih.
Prestižni događaj pod nazivom “Concours of Elegance” se od 2012. godine održava u Velikoj Britaniji, i okuplja kolekcionare najređih primeraka automobila iz celog sveta. Za odabir vozila zadužen je svetski poznati tim eksperata za oldtajmere. Cilj ovog prestižnog skupa je sakupljanje novca za dobrotvorne svrhe.
Ove godine biće izloženo čak 1.000 rariteta, a oni najprestižniji među njima zauzimaće posebno mesto na centralnom podijumu. Tu će se naći 60 najvrednijih, najlepših i najinovativnijih vozila ikada napravljenih, koji osim što su iz malih serija, imaju i svoje specifične priče. I, dok tim eksperata i dalje vredno radi na odabiru najboljih za prestojeći septembarski šou, ovo su neki od modela za koje se zna da će činiti srce kolekcije.
Porsche 356 America Roadster – Neuspešni “porsche”
Tehnički, ovo nije “speedster”, ali je “type 540”, poznatiji kao “america roadster” u stvari otvorio ovo poglavlje. Pokreće ga vazdušno hlađeni, 1,5-litarski motor sa četiri cilindra, snage 70 KS. Možda sada i ne zvuči kao posebno snažan, ali 1953. godine standardni model “356” imao je svega 40 KS.
Ovaj model ne treba pobrkati sa Poršeovim “356 speedsterom” koji je došao kasnije, jer ovo je “america roadster” koji nije imao komercijalni uspeh. Nastao je na nagovor američkog uvoznika Maksa Hofmana, koji je ubedio
Porsche da im je neophodan lagani kabriolet koji će biti rival Jaguaru. Ipak, produkcija ovog modela sa aluminijumskom karoserijom ispostavila se kao vrlo skupa, pa je 1952. godine Porsche napravio svega 17 “america roadstera” i već naredne godine prekinuo proizvodnju.
Ferrari Dino 206 SP – Samo ih je 17 napravljeno
Kako je već poznato, Ferrari je bio izazvan od strane Forda na Le Manu sredinom šezdesetih godina, te je napravio brojne sportske prototipove serije 330P. Početkom 1966, predstavljen je novi agregat od četiri litre – 330P3, kao i slabiji od 206 KS, smešten u novi “dino”.
Namera Ferrarija je bila da napravi seriju od 50 slabijih V6 motora i da ih kvalifikuje za homologaciju u okviru trkačke Grupe 4. Iz mnogo razloga, to se nikada nije desilo, pa je samo 17 ovakvih proizvedeno, a ovaj konkretan primerak učestovao je i na trkama “1.000 km Nirburgringa” i “12 sati Sebringa”.
Aston Martin Cloverleaf – Ostavljen u garaži na 40 godina
Sa brojem šasije 1926, proizveden 1923. godine, ovo je jedan od najstarijih “aston martina” na svetu koji se i dalje vozi. Samo je 57 “Bamford and Martin’ primeraka napravljeno, a procenjuje se da ih je u svetu danas preostalo 16.
Lično vozilo Lajonela Martina učestvovalo je na mnogim trkama sve do kraja šezdesetih godina, kada je ostavljeno u porodičnoj garaži, gde je stajao skoro 40 godina. Zatim je započeta petogodišnja restauracija, a ovo je rezultat.
Facel Vega Facel II – Jedan od tri na svetu
Prvenstveno proizvođač avionskih komponenti, kompanija Facel je poznata i po konstruisanju luksuznih automobila. Takav je i “facel II”, kog pokreće Krajslerov V8 motor od 355 KS, što je ovaj četvorosed činilo ne samo jednim od najbržih, već i modelom koji je najbolje ubrzavao do 100 km/h.
Preciznije, “facel II” bio je brži od “aston martina DB4” i “mercedesa 300 SL gullwing”, dok je istovremeno nudio komfor poput “rolls-royce” modela. Konkretan primerak je originalno press-vozilo, jedno od tri napravljena sa volanom na desnoj strani. Prešao je svega 20.000 milja.
Osim ovih primerka, na “Concours of Elegance” biće izloženi i unikatna “alfa romeo”, predratni “rolls-royce”, kao i “mclaren F1 GTR” i još mnogi drugi vredni modeli.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: