U kojoj brzini treba ostaviti automobil prilikom parkiranja na usponu, a u kojoj na nizbrdici – nedoumica je koju imaju mnogi vozači, pa čak i oni sa višegodišnjim iskustvom. Licencirani instruktor vožnje i vlasnik auto-škole „Pavlin“ Nenad Pavlićević, koji se pored instruktorskog posla uspešno bavi i pisanjem bloga na temu saobraćaja, savetuje čitaoce kako da vozilo parkirano na površini pod nagibom obezbede od samopokretanja.
Sagovornik portala N1 ističe da vozač prilikom parkiranja mora da obezbedi vozilo od samopokretanja, što je, kako kaže, naročito važno kada je automobil neophodno parkirati na usponu ili na nizbrdici.
„Prilikom parkiranja na usponu vozač treba dodatno da obezbedi vozilo od samopokretanja. Da automobil ne bi krenuo unazad, vozač mora da povuče ručnu kočnicu, a menjač ubaci u prvu brzinu. Uz to, prednje točkove treba okrenuti prema sredini kolovoza, jer ukoliko ipak dođe do pokretanja vozila unazad, prednji točkovi će se nasloniti ili udariti u ivičnjak, koji će poslužiti kao prepreka za dalje kretanje“, napominje Pavlićević.
Kako piše N1, dugogodišnji instruktor vožnje objašnjava i kako se vozilo obezbeđuje kod parkiranja na nizbrdici.
„Da bi se sprečilo samopokretanje vozila prilikom parkiranja na nizbrdici, vozač treba da okrene točkove prema ivici kolovoza, povuče ručnu kočnicu i menjač ubaci u rikverc. Na taj način automobil je trostruko osiguran od samopokretanja – volanom, menjačem i ručnom kočnicom. Kod vozila sa automatskim menjačem prvo se povuče ručna kočnica, a zatim se menjač ubaci u položaj P“, podvlači sagovornik portala N1.
Pavlićević dodaje da u dvosmernoj ulici vozilo parkiramo sa desne strane kolovoza u pravcu kretanja, dok u jednosmernoj ulici možemo parkirati i sa leve i sa desne strane puta.
„Vozač naravno ne sme da zaustavi ili parkira vozilo na mestu na kome bi ono ugrožavalo bezbednost drugih učesnika u saobraćaju ili bi ometalo odvijanje saobracaja“, podseća Pavlićević.
Bonus video: Zašto ne znamo da postavimo trougao i vredi li Renault Clio kao hibrid?