Treća generacija Lagune debitovala je 2007. godine, ali retko koga je oduševila svojim izgledom. Petnaest godina kasnije, ovaj model je vrlo tražen kao polovnjak jer, osim što je povoljan, za razliku od druge generacije nema brojnih komplikacija koje bi mogle da vas dovedu do suza. U tekstu iznosimo koliko ovaj polovnjak košta u Srbiji i šta bi sve pre kupovine trebalo na njemu proveriti.
Nažalost, ovaj segment je počeo da izlazi iz mode baš tokom godina kada se proizvodila Laguna 3, odnosno od 2007. do 2015. godine. Ovaj model je dosta toga delio sa Meganom, ali u nešto drugačijem karoserijskom obliku koji obezbeđuje više prostora za putnike i prtljag. I pored oblika sedana, Laguna je imala peta vrata pa je tehnički bila hečbek.
Na oglasima polovnih automobila se mogu naći brojne verzije, i to po prilično povoljnoj ceni. Kupci u ovim teškim vremenima uglavnom biraju Lagune sa dizel agregatom. Poznati 1.5 dCi je namenjen za one koji dosta vremena provode na putu, a potrošnja od 4-5 litara na 100 km znači da Laguna nije skupa ni za eksploataciju, i pored visoke cene goriva.
Za one koji žele nešto više snage ali i umerenu potrošnju, tu je i 2.0 dCi koji štedljivom vožnjom troši oko 5 litara na 100 km. Dostupna su i dva benzinca zapremine 1,6 i 2 litra, pre svega za one koji automobil najviše koriste u gradskim uslovima.
Problemi
I dok je Laguna 2 bila poznata po visokoj stopi kvarova, treća generacija je potpuno drugačiji automobil. Međutim, to ne znači da nema svoje nedostatke. Što se problema sa agregatima tiče, može doći do kvara turbo punjača na 1.5 dCi motoru, a ni zamena EGR ventila nije tako retka.
Primerci sa nešto većom kilometražom mogu imati bučan menjač, a to obično znači da mu se bliži kraj radnog veka. Zamena kvačila može biti skupa, a vlasnici prijavljuju kratak vek plivajućeg zamajca. Treba obratiti pažnju i na karticu za otključavanje i pokretanje automobila, jer zamenska kartica nije jeftina. Amortizeri ne trpe previše vožnju po neravnom terenu, a može doći i do potrebe za zamenom kompresora klime.
Oprema
Kada se pogledaju specifikacije i spisak opreme, dobija se utisak da se radi o mnogo skupljem automobilu nego što Laguna zaista jeste.
Expression paket opreme donosi klima uređaj, aluminijumske felne i elektro podizače prozora, dok Dynamique dodaje polu-kožna sedišta i tempomat. Initiale donosi elektro podesiva kožna sedišta, parking senzore i navigaciju.
Dostupna je i GT varijanta, sa dvolitarskim turbo punjenim benzinskim i dizel motorom, a ova verzija ima i upravljanje na svim točkovima. Možda i bolja opcija je Sport Tourer karavan, gde se pritiskom na dugme obaraju zadnja sedišta i dobija ogroman prostor. Ovaj model ima smisla za porodice sa decom ukoliko je jeftin i ako ima detaljnu servisnu knjižicu.
Cene na domaćim oglasima
Sve u svemu, Renault Laguna 3 je prilično pristupačan, pouzdan i kvalitetan automobil za svoje godine. Na domaćim oglasima, osnovnu verziju sa 1.5 dCi agregatom sa 110 KS moguće je naći i za 2.650 evra. Snažnija verzija sa dvolitarskim dizel motorom je u zavisnosti od opreme i kilometraže dostupna za 3.000 evra pa naviše.
Benzinaca nema toliko u ponudi, a najpovoljniji koji smo mi našli ima 1,6-litarski agregat sa 110 KS i cenu od 3.549 evra. Bolje opremljene varijante imaju nešto veću cenu, a za modele sa kraja proizvodnje potrebno je izdvojiti od 7 do 8 hiljada evra.
Bonus video: Vozili smo prvi Renault Megane na struju
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare