Od praznih do punih baterija električnog automobila za samo pet minuta - izraelska kompanija razvila je tehnologiju koja bi mogla da eliminiše muke povezane sa malom kilometražom koju sa jednim punjenjem mogu da pređu električna vozila.
Stručnjaci iz izraelske kompanije su performanse litijum-jonske baterije podigli do ekstremno brzog vremena punjenja, javlja Hina, a prenosi Jutarnji.
Specijalisti za ultrabrzo punjenje u StoreDotu razvili su prvi generaciju litijum-jonske baterije koja se po vremenu punjenja može takmičiti sa punjenjem rezervoara konvencionalnih vozila na benzinskim stanicama.
„Menjamo čitavo iskustvo za vozače, problemi zbog dometa i brige da možete ostati na auto-putu bez struje biće prošlost“, rekao je osnivač StoreDota, Doron Myersdorf. Inovacija bi mogla da skrati sate potrebne za punjenje električnog automobila.
U ovom trenutku proizvođači testiraju stotine prototipova. Njegova kompanija sa sedištem u Herzliyi blizu Tel Aviva, ima potporu od strane četiri ključna investitora – nemačkog Daimlera, British Petroleuma, Samsunga i TDK.
Myersdorf, koji je firmu osnovao 2012, testirao je baterije na telefonima, dronovima, skuterima pre nego što se posvetio velikom zalogaju – električnim vozilima.
„Želeli smo da pokažemo da možete uzeti litijum-jonsku bateriju, da zamenite neke delove i da je zatim napunite za pet minuta“. Zamenili su izvorni grafit u baterijskoj anodi sa silikonom. „Tu fantastičnu inovaciju litijum-jonske baterije podigli smo do ekstremno brzih sposobnosti punjenja“, dodao je.
Električna vozila još su uvek skupa i u 2019. predstavljala su tek 2,6 posto globalno prodatih automobila, prema Međunarodnoj agenciji za energiju.
Po Myersdorfu, što se svet brže prebaci na električna vozila to bolje, jer veruje da će to imati ogromni uticaj na planetu, ali recikliranje tih baterija ostaje problem.
Svaka ima životni vek od 3.000-3.500 punjenja. „Moramo da napravimo sistem recikliranja, a to se tek radi“, kaže Eric Esperance, analitičar u konsultantskoj firmi Roland Berger.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare