Prve dve generacije Mercedesa A-Klase su više imale koncepciju monovolumena nego hečbeka, ali je u proleće 2012. usledio totalni preobražaj: treća generacija je debitovala u formi klasičnog kompakta. Jedanaest godina kasnije, dizajn je i dalje privlačan, a polovni Mercedes A-Klase se pokazao kao dobra kupovina.
Sa sportskijim oblinama nego prethodnik, treća generacija A-Klase je bila šira i niža, manje prostrana, ali sa privlačnim izgledom i sadržajem unutrašnjosti, postavila se kao nikad jači konkurent, pre svega BMW-u Serije 1.
Već 2016. godine predstavljena je i redizajnirana verzija, a prodaja ovog modela je toliko opravdala očekivanja, da je i četvrta generacija dobila slične dimenzije i obline. Prodajni start je bio izuzetan, a ponuda je bila vrlo široka, pa je svaki kupac mogao da konfiguriše A-Klasu po ličnim potrebama.
A-Klasa je imala dobar izbor motora i veliku paletu opreme, iako je za bogat izgled moralo dobro da se zagrebe po listi doplata. Od svih motora, najpopularniji je bio mali četvorocilindarski dizelaš zapremine 1,5 litara u verziji sa 109 KS, a ovaj agregat je i danas najtraženiji među polovnim primercima.
Poznat kao Renaultov motor, zbog kojeg je Mercedes često bio na meti kritika, pokazao se kao odličan kompromis između dobrih performansi i niske potrošnje, pa je na taj način donekle utišao kritičare, koji su vezu sa francuskim proizvođačom smatrali neprikladnom za Mercedes kao premijum brend.
Ovaj motor sa razlogom poseduje imidž pouzdanog i izdržljivog, pa ima dosta primeraka sa više od 300.000 pređenih kilometara bez značajnijih kvarova. Malo ko zna da je Renaultov bio samo blok motora, dok je najveći deo periferije bio autentičan Mercedesov. Veći dizelaš je bio kompletno Mercedesov i dokazan u većim limuzinama, ali je bio i dosta skuplji, dok je udeo solidnih 1.6 i 2.0 turbo-benzinskih motora prilično zanemarljiv na domaćem tržištu.
Treća generacija A-Klase se kroz svoj vek u servisnim statistikama pokazala kao jako dobra, iako je u početku prodaje bilo dečjih bolesti, kao što je iznenadna smrt anlasera i pražnjenje akumulatora. Bilo je i relativno dosta opoziva vezanih za razne segmente, od vazdušnih jastuka do elektronike, ali uvek se radilo o preventivi.
Sama izrada spoljašnjosti i enterijera, kao i materijali, su na nivou visokih standarda Mercedesa, a kao vrline mogu se nabrojati i oprema visokog tehnološkog nivoa za to doba kao i subjektivni i objektivni osećaj sigurnosti. Sa druge strane, prostranost je samo korektna, prtljažnik zapremine 341 litra takođe, a ni preglednost nije baš najbolja.
Kod polovnog primerka je najvažnija urednost redovnog održavanja i umerenost u vožnji prethodnog vlasnika, što uz razumnu kilometražu smanjuje mogućnost za iznenadne kvarove. Što se cena tiče, primerci sa početka proizvodnje sa manje od 150.000 pređenih kilometara na domaćim oglasima polovnih automobila startuju od 11 hiljada evra.
Bonus video: Mogu li skupi Mercedesi kroz blato?