Pet i po godina nakon što je nemačka kompanija objavila da će napraviti automobil za javne saobraćajnice sa motorom iz Formule 1, taj trenutak se desio. Zvanično je predstavljen Mercedes-AMG One koji je po brojkama jedan od najspektakularnijih automobila ikada.
Mercedes je ispoštovao svoje obećanje. AMG One je konačno stigao u serijskom izdanju, pokreće ga agregat iz Formule 1, i u potpunosti je legalan za javne saobraćajnice.
Kao i kod bolida „najbržeg cirkusa na svetu“, ovaj automobil ima hibridni sistem čije je srce V6 motor zapremine 1,6 litara, a uz pomoć četiri elektromotora Mercedes-AMG One razvija čak 1.063 KS. Benzinac koji je postavljen ispred zadnje osovine ide čak do 11.000 obrtaja u minuti, što je nešto manje nego bolid Formule 1, pre svega zbog bolje izdržljivosti agregata ali i zbog činjenice da gorivo koje koriste u Formuli 1 nije javno dostupno. Zanimljivo je da motor sa unutrašnjim sagorevanjem koristi samo jedan turbo punjač sa elektronskom asistencijom. Sam benzinac razvija 574 KS i ispunjava Euro 6 norme.
Pored toga, četiri elektromotora razvijaju 489 KS i obezbeđuju pogon na svim točkovima. Dva motora se nalaze na prednjoj osovini, po jedan na svakom točku i ukupno doprinose sa 326 KS. Treći elektromotor je postavljen uz benzinac, i šalje 163 KS ka radilici motora. Četvrti je vezan za moderni turbo punjač i čak može da regeneriše energiju iz turbine kada je zavrte izduvni gasovi.
Pored razvoja pogonskog sistema, inženjeri nemačke kompanije su potrošili dosta vremena i na litijum-jonske baterije. S obzirom da je reč o hibridu, nema veliki broj baterija poput električnih automobila, jer je ukupni kapacitet svega 8,4 kWh. Ipak, hlađenje baterija je vrlo važno za optimalne performanse, pa je Mercedes iskoristio komplikovan sistem tečnog hlađenja za svaku bateriju.
Rezultat je automobil sa više od 1.000 KS koji održava temperaturu baterije na oko 45 stepeni Celzijusa. Mercedes AMG-One može da pređe 18 kilometara samo na struju, a ukupna težina je 1.695 kilograma. Međutim, tek sada kreću impresivne brojke. Ovaj model od 0 do 100 km/h ubrzava za 2,9 sekundi, dok mu je do 200 km/h potrebno svega 7 sekundi. Maksimalna brzina iznosi 352 km/h.
Monokok šasija je takođe dizajnirana za vrhunske performanse, dok je karoserija primer izuzetne aerodinamičnosti. Kako će se automobil ponašati zavisi od izbora moda vožnje, a tu su i aktivni aerodinamični delovi kao što su prednji spojleri, otvori u lukovima točkova i zadnji spojler.
Iskustvo iz Formule 1 nije vezano samo za agregat. Pozicija sedenja je slična kao u bolidu jer su noge vozača u potpunosti ispravljene, dok je upravljač dizajniran u skladu sa onim iz Formule 1. Tu su i dva ekrana od 10 inča, klima uređaj i audio sistem.
Mercedes-AMG One ima specijalno razvijene točkove sa 10 krakova sa Michelin Pilot Sport Cup 2 M01 pneumaticima, dok su magnezijumski točkovi dostupni kao opcija. Priča se da će ovaj model uskoro pokušati i da obori rekord Nirburgringa, a da li će se to desiti, ostaje da vidimo. Neizvesno je i da li će Mercedes promeniti planove proizvodnje ovog automobila. Za sada je planirano 275 primeraka sa cenom od oko 2 miliona dolara, i naravno, svi su odavno rasprodati.
Čelnici Mercedesa su se nedavno oglasili po pitanju razvoja ovog modela, a s obzirom da im je bilo potrebno pet i po godina da konačno predstave serijsku verziju, sasvim je jasno o kakvom poduhvatu se radi.
Bonus video: Tražimo crne tačke po Srbiji i čačkamo „mečku“
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare