Oglas
Bio je 31. mart davne 1949. godine kada je italijansko-austrijski inženjer Karlo Abart (Carlo Abarth) osnovao Abarth & C, stvorivši brend koji će postati sinonim za stil i performanse automobila koji obaraju rekorde, za revolucionarnu opremu za modifikaciju, nezaboravne trke i prepoznatljiv zvuk.
Abarth nosi poznati logo škorpiona koji ljubitelji vožnje širom sveta prepoznaju i koji je inspirisan horoskopskim znakom osnivača. Škorpion savršeno pristaje filozofiji sveže stvorenog trkačkog tima koji se specijalizuje za male ali vrlo „opasne“ automobile.
Istorija i logo brenda Abarth su isprepletani njegovim sportskim pobedama, koje su počele veoma rano. Prva je bila kategorijska pobeda na poznatoj „Palermo-Monte Pellegrino“ brdskoj trci 1950. godine sa poznatim vozačem Taciom Nuvolarijem (Tazio Nuvolari), „Letećim Mantuancem“, za volanom modela Abarth 204A. Potom je 1954. godine Karlo Abart odlučio da dopuni logo uvođenjem dvobojnog štita, amblema pobeda u „sportskim borbama“, kao pozadinu za „škorpiona“.
Ovako je izgledao prvi Abarth logo:
Abarth je 1971. godine kupila kompanija Fiat, pa se italijanska zastava pojavila na pozadini logoa iza reči Abarth, kako bi se naglasio njegov italijanski karakter.
Današnji znak je potpuno redizajniran 2007. godine i uključuje prepoznatljive oblike škorpiona, ali u aktuelnijoj i modernijoj šemi sa kleštima crne siluete postavljenim na dijagonalu štita.
Svi Abarth automobili imaju drugi logo na dva bočna panela koji su Abarth trkačka vozila nosila od 60-ih godina prošlog veka. Ovaj znak ima tipični Abarth žuto-crveni štit koji okružuje škorpiona sa dodatom munjom u bojama italijanske zastave.
To je počast za posvećenost brenda Abarth trkanju, koje je od najranijih dana viđeno kao pravi način za ispitivanje tehničkih i tehnoloških rešenja, koja su imala za cilj unapređivanje performansi Abarth trkačkih vozila, a koja bi se kasnije koristila u proizvodnji serijskih automobila.
Posvećenost trkanju traje do današnjeg dana, i na stazi i na šljunku. Na stazama, Abarth snabdeva motorima i italijanski i nemački F4 šampionat, mesto za obuku budućih šampiona F1, a u reli trkama, Abarth 124 Rally će biti protagonista FIA-ERC, Evropskog reli šampionata već treću uzastopnu godinu.
Bez ikakve sumnje, trkanje, sportski izazovi, takmičenje i potraga za što boljim performansama su vrednosti koje kupci brenda Abarth žele i pronalaze u proizvodnim modelima, što je dokazano i komercijalnim uspehom, gde je ova „škorpija“ povećala svoj tržišni udeo za 50% u 2020. u odnosu na prethodnu godinu.
Uspesi se nižu kako godine prolaze, i za svoju 72-godišnjicu brend Abarth je upravo predstavio novu gamu za 2021. godinu, koja se sastoji od 595, Turismo, Competizione i Esseesse verzija.
Četiri različita paketa opreme, ujedinjena tipičnim karakteristikama sportske ikone: uživanje u vožnji, sportske performanse i karakterističan zvuk motora iz izduvnog sistema.
Takođe su dostupne i nove boje i novi detalji, poput ekskluzivnih kožnih sedišta. Kako bi se odala počast istoriji i uspesima u reli trkama, nova „Blu Rally“ plava boja za 595 Competizione podseća na Fiat 131 Abarth Rally iz 1970-ih, dok, kako kažu dizajneri, 17-inčne alu felne su tu da asociraju na one sa legendarnog modela Lancia Delta Rally Integrale iz 1990-ih.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare