Kodiaq, polovnjak
Foto: Promo/Škoda

Od predstavljanja 2017. godine, Škoda Kodiaq se ustanovio kao automobil koji predstavlja idealan vid prevoza za porodice koji žele dosta prostora, praktičnost, skromnu potrošnju i sve to po pristojnoj ceni. Međutim, kakav je ovaj veliki SUV kao polovni automobil?

Većina kupaca najvećeg modela češke kompanije odabrali su dvolitarski dizel sa 150 KS, koji ima dovoljno snage za prevoz sedam ljudi i prtljaga bez ikakvih problema, a opet je prilično štedljiv. Prema fabričkim specifikacijama, ovaj agregat uparen sa DSG automatikom čak ima manju potrošnju u poređenju sa istim motorom u kombinaciji sa manuelnim šestostepenim menjačem.

Za one koji žele nešto više snage, tu je i dvolitarski TDI sa 190 KS, a tu su i benzinci koji nisu toliko popularni na našem tržištu. Ponuda kreće od 1,4-litarskog TSI agregata sa 125 KS koji se zapravo vrlo dobro nosi sa vozilom ove veličine. Ukoliko prelazite veći broj kilometara, bolji izbor je benzinski agregat iste zapremine koji razvija 150 KS. Ovaj motor je 2018. zamenjen benzincem zapremine 1,5 litara koji takođe ima 150 KS, ali nešto manju emisiju štetnih gasova. Tu je i dvolitarski benzinac koji je redak izbor zbog nešto veće potrošnje.

Kodiaq, polovnjak
Foto: Promo/Škoda

Kodiaq je vrlo upravljiv, čak i iznenađujuće agilan za SUV ove veličine, i ima odlično prianjanje. Komfor je na visokom nivou, ali ponekad stabilnost mogu da poremete rupe i neravnine u asfaltu, pogotovo u gradskim uslovima. Vrlo je kultivisan, bez obzira koji motor odaberete. Pri vožnji u gradu zvučna izolacija odlično radi svoj posao, ali pri većim brzinama primetan je zvuk vetra i točkova na putu.

Kodiaq, polovnjak
Foto: Promo/Škoda

Unutrašnjost Kodiaqa je za svaku pohvalu. Vozačka pozicija je izvrsna, sa odličnom preglednošću, a kabina je obložena kvalitetnim i mekanim materijalima. Tu je i osmoinčni ekran multimedijalnog sistema koji je vrlo jednostavan za korišćenje.

Kodiaq, polovnjak
Foto: Promo/Škoda

Mesta ima sasvim dovoljno, pa čak i u drugom redu sedišta mogu da se smeste tri osobe bez ikakvih problema. Treći red sedišta je pre svega namenjen za decu, ali i odrasle osobe ga mogu koristiti na kraćim putovanjima.

Kodiaq, polovnjak
Foto: Promo/Škoda

Kako piše Autocar, prilikom kupovine polovnog Kodiaqa treba obratiti pažnju na to kako se koristio dizelski agregat, jer može da se desi blokada DPF filtera, pa će biti potrebno čišćenje, a može da pomogne i vožnja auto-putem punim gasom. Automatski DSG menjač može da tokom vremena zbog mehaničkih i električnih problema postane malo sporiji i da se ponekad zbuni prilikom promene brzina. Treba obratiti pažnju i na sedišta, pogotovo na to da li mogu da se sklope i rasklope bez ikakvih problema. Obavezno proverite i elektroniku, a pogotovo električne prozore i infotainment sistem.

Kodiaq, polovnjak
Foto: Promo/Škoda

Što se tiče opoziva, modeli koji su proizvedeni između oktobra 2018. i juna 2019. trebaju da dobiju softversko unapređenje koje povećava obrtni moment pri nižim brzinama. Primerci proizvedeni u januaru i februaru 2018. imaju problem sa vazdušnim jastukom za vozača, a ukoliko prethodni vlasnik nije rešio ovu situaciju moraćete da posetite dilera.

Kodiaq, polovnjak
Foto: Promo/Škoda

Sve u svemu, Škoda Kodiaq je i dalje na dobrom glasu, a na domaćim oglasima polovnih automobila, cene počinju od 19 hiljada evra, ali za dobro očuvan primerak sa dizel motorom i pristojnim paketom opreme potrebno je izdvojiti i nešto iznad 20 hiljada evra, što je opet manje od cene nekih novih hečbek modela.

Bonus video: Jahta iz snova – „samo“ osamdeset miliona dolara

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram