Austrijski KTM primoran zahtevima Euro5 standarda, ali i potrebama tržišta, izbacio je par novih i nekoliko ažuriranih modela za 2021. godinu. Od svih noviteta predstavićemo one koje su doneli najveće izmene.
KTM kao proizvođač pokriva skoro sve segmente motociklizma, ali i prikazuje po nekoliko verzija odjednom (npr. KTM 890 Adventure R Rally i KTM 890 Adventure R). Svakako smo većinu od značajnijih modela obradili, a ovaj tekst će vam više doći kao pregled kako biste bili u toku sa tim koji noviteti za 2021. godinu dolaze iz KTM-a.
KTM 1290 Super Adventure R
Najsnažniji putni motocikl iz KTM-a, čuveni Super Adventure R dobio je par novina za ovu godinu. Agregat je ostao netaknut, osim što zadovoljava Euro5 emisioni standard. Uglavnom je redizajn šasije najnovija stvar na novom modelu.
Ugrađen je i radar kao i adaptivni tempomati, ali je zato iz paketa standardne opreme izbačena stavka poput kvik šiftera. Težina motocikla veća je za 5 kg. Još jedna nova stvar je i ugradnja Mitas Terra Force R guma.
890 Adventure R i 890 Adventure R Rally
Sada već čuveni, 790 Adventure model sa svim svojim verzijama odlazi u “penziju”, a na njegovo mesto dolazi veći i malo snažniji 890 Adventure R.
Da bi zadovoljili emisioni standard, KTM-u je bilo najlakše da razvije novi agregat veće radne zapremine.
Agregat je snažniji za 10 KS u odnosu na prethodni i iz 889 cm3 inženjeri iz KTM-a uspeli su da istisnu 105 KS (77 kW) na 8.000 o/min uz maksimalni obrtni moment od ravno 100 Nm na 6.500 o/min.
390 Adventure
Najmanji, ali ne i najmanje bitan, novi model iz KTM-a za 2021. godinu je i 390 Adventure. Sportski nastrojen, jednocilindrični agregat radne zapremine od 373 cm3 i sa ne tako malom snagom od 43 KS, predstavlja prvi izbor za mlade, ali i nove vozače koje interesuje ovaj segment motociklizma.
Šasija deli rešenja sa 450 Rally modelom, ali je KTM 390 Adventure komforniji i svestraniji motocikl. Inače, KTM 390 Adventure zapravo proizvodi indijski Bajaj uz tesnu saradnju sa KTM-om. Prednost ove saradnje je manja cena modela 390 Adventure, zbog jeftinije radne snage u Indiji.
890 Duke
Da pređemo na “manji”, ali verujem ništa manje zabavan 890 Duke. Poput 890 Adventure modela, i 890 Duke dobio je novi, snažniji agregat sa 115 KS pri (85 kW) pri 9.000 o/min uz maksimalni obrtni moment od 92 Nm pri 8.000 o/min, koji ga čini najsnažnijim motociklom u svojoj klasi.
“Snaga je ništa ukoliko ne možete da je kontrolišete”. Suva težina od svega 169 kg ili 185 kg sa svim tečnostima, kao i odlična šasija omogućavaju da 890 Duke bude upravljiv i zabavan motocikl.
Tu je još i 1290 Super Duke o kom možete više da saznate ovde.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: