KTM 1290 SUPER ADVENTURE
Foto: KTM/Promo

Austrijski KTM primoran zahtevima Euro5 standarda, ali i potrebama tržišta, izbacio je par novih i nekoliko ažuriranih modela za 2021. godinu. Od svih noviteta predstavićemo one koje su doneli najveće izmene.

KTM kao proizvođač pokriva skoro sve segmente motociklizma, ali i prikazuje po nekoliko verzija odjednom (npr. KTM 890 Adventure R Rally i KTM 890 Adventure R). Svakako smo većinu od značajnijih modela obradili, a ovaj tekst će vam više doći kao pregled kako biste bili u toku sa tim koji noviteti za 2021. godinu dolaze iz KTM-a.

KTM 1290 Super Adventure R

Najsnažniji putni motocikl iz KTM-a, čuveni Super Adventure R dobio je par novina za ovu godinu. Agregat je ostao netaknut, osim što zadovoljava Euro5 emisioni standard. Uglavnom je redizajn šasije najnovija stvar na novom modelu.

KTM 1290 SUPER ADVENTURE KTM 1290 SUPER ADVENTURE
KTM 1290 SUPER ADVENTURE KTM 1290 SUPER ADVENTURE

Ugrađen je i radar kao i adaptivni tempomati, ali je zato iz paketa standardne opreme izbačena stavka poput kvik šiftera. Težina motocikla veća je za 5 kg. Još jedna nova stvar je i ugradnja Mitas Terra Force R guma.

890 Adventure R i 890 Adventure R Rally

Sada već čuveni, 790 Adventure model sa svim svojim verzijama odlazi u “penziju”, a na njegovo mesto dolazi veći i malo snažniji 890 Adventure R.

Da bi zadovoljili emisioni standard, KTM-u je bilo najlakše da razvije novi agregat veće radne zapremine.

Agregat je snažniji za 10 KS u odnosu na prethodni i iz 889 cm3 inženjeri iz KTM-a uspeli su da istisnu 105 KS (77 kW) na 8.000 o/min uz maksimalni obrtni moment od ravno 100 Nm na 6.500 o/min.

Foto: Promo

390 Adventure

Najmanji, ali ne i najmanje bitan, novi model iz KTM-a za 2021. godinu je i 390 Adventure. Sportski nastrojen, jednocilindrični agregat radne zapremine od 373 cm3 i sa ne tako malom snagom od 43 KS, predstavlja prvi izbor za mlade, ali i nove vozače koje interesuje ovaj segment motociklizma.

Foto: Promo

Šasija deli rešenja sa 450 Rally modelom, ali je KTM 390 Adventure komforniji i svestraniji motocikl. Inače, KTM 390 Adventure zapravo proizvodi indijski Bajaj uz tesnu saradnju sa KTM-om. Prednost ove saradnje je manja cena modela 390 Adventure, zbog jeftinije radne snage u Indiji.

890 Duke

Da pređemo na “manji”, ali verujem ništa manje zabavan 890 Duke. Poput 890 Adventure modela, i 890 Duke dobio je novi, snažniji agregat sa 115 KS pri (85 kW) pri 9.000 o/min uz maksimalni obrtni moment od 92 Nm pri 8.000 o/min, koji ga čini najsnažnijim motociklom u svojoj klasi.

“Snaga je ništa ukoliko ne možete da je kontrolišete”. Suva težina od svega 169 kg ili 185 kg sa svim tečnostima, kao i odlična šasija omogućavaju da 890 Duke bude upravljiv i zabavan motocikl.

Tu je još i 1290 Super Duke o kom možete više da saznate ovde.

 

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram