Nedavanje „migavca“ prilikom skretanja ili prestrojavanja toliko je česta pojava na putevima u Srbiji da se sasvim sigurno može smatrati najučestalijim saobraćajnim prekršajem. Da li vozači to čine nesvesno ili je to odraz njihove bahatosti, pitanje je za stručnjake različitih profila, ali je nekorišćenje migavaca u situacijama u kojima je to obavezno jedan od pokazatelja nivoa na kojem je saobraćajna (ne)kultura u Srbiji.
Nekoliko puta smo se našem portalu bavili temom (ne)korišćenja pokazivača pravca u saobraćaju, čak i okviru naše auto emisije „Vožnja sa Tinom i Nebojšom“ gde smo pričali o tome da li je to samo stvar kulture ili i zakonska obaveza.
Ali, definitivno se stiče utisak da davanje „migavca“ veliki deo vozača u Srbiji doživljava više kao gest dobre volje nego kao obavezu, za čije nepoštovanje je zaprećena novčana kazna, doduše najniža moguća, u iznosu od 5.000 dinara.
Kako kažu u Ministarstvu unutrašnjih poslova Srbije, u pitanju je saobraćajni prekršaj koji se sankcioniše kao i svaki drugi, iako „nije prioritet u kontroli“.
„Kazne za nekorišćenje pokazivača pravca možda se ne pišu u velikom broju, ali svakako je i jedan broj tih prekršaja sankcionisan. To je specifičan prekršaj koji utiče na druge učesnike u saobraćaju, naročito na vozače dvotočkaša koji se često provlače između automobila i pretiču ih. Ukoliko vide da je neko ispred njih uključio pokazivač pravca, sigurno će obratiti pažnju“, objašnjavaju u Saobraćajnoj policiji.
Šta Zakon tačno propisuje u slučaju pokazivača pravca i na čemu saobraćajna policija najviše radi, pročitajte više na sajtu N1.
Bonus video: Gde su nestali migavci i šta ćemo sa vozačima BMW-a?