Jedna od dodatnih muka pri kupovini polovnjaka je i kako znati da li je taj auto korišćen kao taksi vozilo, jer to je nešto što svi žele da izbegnu. U ovom tekstu otkrivamo neke od najboljih "fora" koje mogu da pomognu da sami prokljuvite da li je vozilo koje gledate bilo taksi, a dajemo i spisak najčešćih marki i boja automobila koje takođe mogu biti pokazatelj.
Gotovo svi mali oglasi su prepuni automobila koji su nekada služili kao taksi vozila. Kupci, naravno, žele da zaobiđu takve polovnjake, plašeći se dodatnih oštećenja, prevelike kilometraže i konstantne vožnje u stani-kreni uslovima. Ali, da li je zapravo loša ideja da se kupi taksi vozilo? I kako možete biti sigurni da je neko vozilo bilo taksi?
Kompanija za proveru istorije automobila, carVertical, podelila je listu marki automobila koje taksi kompanije najčešće koriste, kao i savete u identifikaciji taksi vozila na tržištu polovnjaka.
Zašto je bolje da zaobiđete kupovinu taksi vozila?
Taksi vozila mogu imati stotine hiljada pređenih kilometara na satu, što znači da su svi glavni delovi moguće parcijalno oštećeni, odnosno da im je vreme za zamenu. Iako su taxi vozila neretko dobro i redovno održavna, velika kilometraža je jedna velika briga kod polovnjaka. „Da li kupci treba da izbegavaju kupovinu taksi vozila? Iako je odluka samo na njima, delovi svakog automobila predstavljaju njegovo realno stanje, što opet zavisi od toga kako se vozilo koristilo. Taksi vozila mogu biti rupa bez dna jer su uglavnom previše korišćena,“ rekao je Matas Buzelis, ekspert za automobile i direktor sektora za komunikacije u carVertical-u.
Taksisti uglavnom voze po gradu, što dodatno opterećuje delove automobila, posebno motor, kočnice, kao i menjač. Vozilo koje ima sličnu kilometražu ali je voženo po putevima van grada je uglavnom u mnogo boljem stanju.
Takođe, enterijer taksi vozila može biti odrpan i poprilično istrošen, posebno kada je u pitanju zadnje sedište. Složićemo se da većina ljudi želi da očuva svoje vozilo, dok putnici taksija ulaze sa snegom na čizmama ili mokrim jaknama, lupaju vratima itd, što će definitivno uticati na kvalitet.
Sa druge strane, asortiman vozila jedne taksi kompanije se sastoji od pouzdanih automobila sa dobrom reputacijom za duže staze, ali kako smo naveli gore uglavnom je dobra ideja da se izbegne kupovina taksi vozila.
Kako prepoznati automobil koji je vožen kao taksi
Proverom istorije automobila možete najlakše proveriti da li je vozilo korišćeno kao taksi. Definitivno je teško otkriti ovu informaciju jer svakojaki prodavci znaju veoma vešto da sakriju mane o automobilu. Taksi vozila uglavnom imaju veću kilometražu – što ih čini čestim primercima na kojima se vraća kilometraža – više su oštećena, i uglavnom vrede manje.
Mercedes, (29% od svih taksi vozila proverenih na carVertical-u), Volkswagen (14.4%), Škoda (12.3%), Volvo (10.9), i BMW (5.8%) su najpopularnije taksi marke na tržištu polovnjaka. Ipak, kupci dosta vrednuju ove proizvođače vozila, a prevaranti uglavnom to koriste kako bi zaradili. Nemački automobili se koriste najviše kao taksi vozila. Mercedes E-Klasse je definitivno na samom vrhu liste sa (17.9%), prati ga Škoda Superb (7.7%), Volkswagen Passat (6.1%), BMW serija 5 (5%), i Volvo V70 (4.7%).
Boja automobila takođe može da otkrije njegovu prošlost – mnogi gradovi koriste istu boju za taksi vozila kako bi se lakše raspoznavali na ulicama. Neki modeli poput E-Klasse su specijalno napravljeni u taksi svrhe te su čak dobili i posebnu boju.
Kada se kupuje automobil, bitno je da se detaljno pregledaju farba i zazori, jer se uvek može videti gde su nekad bile linije druge farbe. Takođe, s obzirom na to da se uglavnom svi printovi koriste da pokriju delove automobila od sunca, ta mesta su u glavnom svetlija i jasnije uočljiva, što dalje implicira da se automobil koristio kao taksi vozilo.
Bonus video: Vozili smo prvu ikad Dačiju sa hibridnim motorom, evo kako se pokazala