Vraćanje kilometraže vozila ostaje uobičajena praksa na tržištu polovnih vozila, a u tekstu saznajte koji polovnjaci su najčešća meta prevaranata.
Iako su kupci sve oprezniji kada je reč o prevarama u vezi automobila, nova studija kompanije carVertical pokazuje da je rizik od kupovine vozila sa vraćenom kilometražom i dalje veoma visok.
Prevara sa brojačem kilometara ne znači samo visoke troškove održavanja – ona takođe značajno smanjuje vrednost automobila. Sa gubicima vezanim za prevaru u vezi sa kilometražom koja se procenjuje na 8,77 milijardi evra godišnje (prema studiji Evropske parlamentarne službe za istraživanje), važno je saznati više o ovom skupom pitanju.
Nemački automobili su najviše pogođeni
Pomenuta kompanija za proveru istorije vozila analizirala je 1,11 miliona istorijskih izveštaja u poslednjih 12 meseci na 24 tržišta, koja pokrivaju SAD i veći deo Evrope.
Studija je otkrila da je automobil sa najčešće vraćenom kilometražom premijum model Audi A8. Od svih A8 proverenih na platformi, 30,6% je imalo falsifikovanu kilometražu, što znači da skoro svaki treći polovni Audi A8 može imati lažnu kilometražu.
U stvari, 6 od 10 najkvalitetnijih automobila bila su skupa nemačka vozila, kao što su Audi A7, BMW X5, BMW serije 7 i Volkswagen Touareg. Njihova visoka cena (a samim tim i veliki potencijal za profit) pretvara ova vozila u savršenu metu za prevarante koji se bave vraćanjem kilometraže.
Među modelima drugih proizvođača na listi sa najviše prevara ove vrstesu i: Ford Mustang na 2. mestu (25,7%), Ford Fusion na 10. (22%), Volvo XC70 na 14. (21,1%), i Opel Insignia na 19. mestu (19,5%).
I Hibridi i električni pogođeni ovom prevarom
Tradicionalno, polovna vozila sa benzinskim i dizel motorima su imala najveći udeo prevara na tržištu polovnih automobila. Međutim, rastuća potražnja za automobilima koji manje zagađuju brzo menja ovu sliku.
Prema studiji, tip motora nije dobar pokazatelj za određivanje da li će vozilo biti kompromitovano ovom nelegalnom radnjom. Iako je za neke modele, poput BMW-a serije 7, verovatnoća da će benzinci i dizelaši i dalje biti češća meta nego hibrid, za druge automobile to izgleda nije slučaj.
Na primer, kod modela Volkswagen Jetta, hibridni pogon ima značajniji udeo kod automobila sa vraćenom kilometražom (27%) nego dizel (24,1%) ili benzinska verzija (22,4%).
Sve veći broj električnih automobila sa falsifikovanom kilometražom sugeriše da kupci treba da budu oprezniji. Dok je ukupan udeo električnih vozila sa vraćenom kilometražom (13,4%) niži od evropskog proseka (15,6%), razlika je zanemarljiva. Pored toga, kupovina električnog automobila sa falsifikovanom kilometražom može dovesti do velikih računa za popravku.
Električni automobili u ovom slučaju mogu predstavljati najveći rizik, jer degradirane baterije znače skupe popravke, odnosno zamene. Samim tim, određivanje stvarne kilometraže igra još važniju ulogu kada tražite polovni električni ili hibridni automobil.
Bonus video: Vozili smo novi BMW Serije 7 u Južnoj Africi
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare