Malo ko od nas je imao ili će imati priliku da provoza jedan originalni Porsche 356, pa čak i repliku. Linije ovog modela mogu da se uporede sa lepotom i estetikom ženskog tela, a kada znamo da se za ženama okreću i muškarci i žene, biće nam jasniji i uspeh 356-ice kod oba pola.
Nakon početnih peripetija sa ponovnim uspostavljanjem proizvodnje prethodnika ikone kakva je 911-ica, do 1954. godine, izrađeno je i po ceni od 12.000 DM, prodato oko 5.000 primeraka modela Porsche 356, što osnivač Ferdinand nije stigao da doživi s obzirom na to da je umro nekoliko meseci nakon šloga, tačnije 30. januara 1951.
Već dve godine kasnije, 1956. proizveden je i 10000. primerak. Do kraja proizvodnog procesa, sa trake je sišlo više od 78.000 primeraka, na kojima su se od modela do modela, smenjivale varijacije motora.
Zanimljivo je da je planiranje za serijsku verziju kupea i kabrioleta završeno još pre nego što je napravljen prototip. Predviđena je bila kutijasta šasija, koja ne samo da bi bila jeftinija za proizvodnju, već toliko čvrsta da bi automobil mogao da se vozi i bez podupiranja karoserijom. Najbitnija razlika u odnosu na prototip je položaj motora koji je prebačen pozadi. Ubrzo, usledila je i prva porudžbina. Švajcarski trgovac automobila Rupreht fon Senger ne samo što je naručio prvi 356s, već je osigurao dostavu mehaničkih delova VW-a kao i aluminijum iz Švajcarske.
Nakon toga, manufaktura u Gmundu je od pomenutog aluminijuma ručno kreirala 47 modela 356/2, od kojih je danas preživelo tridesetak (bar za koje se zna u krugovima koji to prate). Iako se svaki razlikovao u nekim detaljima u skladu sa specifičnim zahtevima kupaca, standardna oprema sadržala je ne tako efektne okrugle farove preuzete sa Bube, koji su kasnije postali zaštitni znak Porschea. Postavljene su i dvodelne šoferke kao jeftinije rešenje za izradu, kao i veoma skroman enterijer.
Čak nije postojao ni pokazivač za količinu goriva u rezervoaru, već je vozač morao da koristi štapić da bi saznao koliko je tečnosti ostalo. Ali, sa motorom od 1086cc i duplim Solex karburatorima, uz revidiranu glavu motora sa većim ventilima, Bubinim četvorostepenim menjačem i veoma aerodinamičnom karoserijom, performanse ovog automobila su bile sjajne za to vreme – bez problema su dostizali i 130km/h. Ova preporuka je dovela do toga da su porudžbine bile česte i brze, toliko da je uprava morala da se uozbilji i organizuje povratak proizvodnje u Štutgart.
Jedna zanimljivost je vezana za model sa šasijom 356/2-040 koji je svoj život započeo u garaži ćerke Ferdinanda Poršea, a danas se nalazi u posedu komičara, Džerija Sajnfelda. Radi se o najstarijem poznatom Porscheu, kojem do danas osim redovnog održavanja, ništa od originalnog stanja nije izmenjeno.
Celokupan tekst o Porsche 356 modelu, pročitajte ovde gde je i galerija fotografija.
Izvor: Autoslavia
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: