Foto: Volkswagen/Nancy Heusel

Projekat A59 korišćen je za istraživanje tehničke izvodljivosti električnog sistema pogona na sva četiri točka. VW Golf Mk 3 iz 1993. godine pred vama ima skoro 300 KS, centralni i zadnji diferencijal, digitalni kokpit, karbon-kevlar karoseriju i stiže do 270 km/h. Plan je bio da učestvuje u WRC šampionatu, a danas se ovaj model može videti u Volkswagen muzeju.

Pre dve godine širok spektar vozila privukao je hiljade posetilaca iz raznih država na izložbu klasičnih automobila kod dvorca Dyck u nemačkoj regiji Severna Rajna. Kako piše Auto Klub, modeli iz gotovo 120 godina automobilske istorije bili su okupljeni na uređenom području dvorca – bilo je klasičnih i elegantnih limuzina, predratnih vozila, retkih dragulja, pa sve do sportskih i robusnih trkalica, ali i budućih klasika.

Ali, jedan Golf treće generacije iz Volkswagen Classic postave zapanjio je sve prave poznavaoce koji su se okupili oko vrlo retke verzije „trojke“ – A59 Rallye iz 1993. godine.

Foto: Volkswagen/Nancy Heusel

Projekat A59 korišćen je za istraživanje tehničke izvodljivosti elektronskog sistema pogona na sva četiri točka. Prototip je 1992. naručen od strane Vokswagenovog odeljenja za istraživanje i razvoj. Naime, Volkswagen Motorsportu trebao je reli automobil grupe A kako bi se vratio na Svetsko prvenstvo u reliju (WRC). Koncept je implementirao Schmidt Motorsport iz Cadolzburga.

Njegov izgled jasno stavlja do znanja da je reč o pravom sportskom automobilu – prošireni rubovi točkova, izvučeni pragovi, bočne vazdušne zavese, kanali i otvori na poklopcu motora i veliki spojler. Unutrašnjost je dosta slična serijskom modelu, izuzevši digitalnu instrument tablu s raznim ekranima, zaštitinim kavezom i ugrađenim sistemom za gašenje požara.

Foto: Volkswagen/Nancy Heusel

Ispod poklopca motora krije se 2.0-litarski četvorocilindarski turbo motor koji proizvodi 272 KS (202 kW), sposoban da razvije maksimalnu brzinu od 270 km/h. Osim toga, tu je i kompjuterski sistem pogona na sva četiri točka, hidrauličko upravljanje, centralni i zadnji diferencijal sa ograničenim proklizavanjem…

Foto: Volkswagen/Nancy Heusel

Međutim, njegov izlazak na Classic Days kod dvorca Dyck značio je ujedno i njegov povratak, jer Golf nije dugo stajao u vrtu. „Golf A59 je vraćen u život“, napokon je mogao da pokaže za šta je sposoban na trkačkoj stazi oko dvorca.

Foto: Volkswagen/Nancy Heusel

Treba istaći da je ovaj Golf još 1993. imao konjskih snaga koliko i današnji najsnažniji serijski Golf – reč je o R verziji predstavljenoj prošle godine.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram