Uticaj korona virusa osetiće se u svim sferama života, a jedna od brojnih posledica ogleda se i u novom, doduše nametnutom trendu - kupovina automobila u Evropi sve se više obavlja “online”, odnosno bez odlaska u salon. Evo šta kaže poslednje istraživanje koje je obuhvatilo navike kupaca u Španiji, Velikoj Britaniji i Nemačkoj.
Promena ponašanja potrošača tokom pandemije vidljiva je na svakom koraku, a automobilska industrija, kao jedna od najteže pogođenih grana, mora što pre da se prilagodi novoj normalnosti ako želi da opstane. Jedna od ključnih promena odnosi se i na način kupovine novih i polovnih vozila.
Prema istraživanju koje je obavila najveća britanska platforma za kupovinu novih i polovnih vozila “Carwow”, a koja je obuhvatila više hiljada kupaca automobila iz tri države, i to nakon otvaranja auto-salona, pokazuje da se desilo mnogo promena. Nove navike sigurno će uticati na prodaju vozila u bliskoj budućnosti širom Evrope.
Preciznije, više od polovine kupaca iz Velike Britanije (54%) je potvrdilo da bi nastavili da kupuju automobile putem interneta od sada pa nadalje. Njihovo mišljenje deli i 45% Španaca, kao i 38% Nemaca.
Štaviše, čak 43% kupaca sa Ostrva je već kupilo novi ili polovni automobil bez ijedne posete salonu, dok je u Nemačkoj taj postotak 23, a u Španiji 13 odsto.
Naravno, da bi sve ovo bilo moguće, uvoznici i prodavci automobila su prilagodili svoje usluge za kupovinu na daljinu. Najveći izazov bio je organizovati test-vožnje, pa su se posete salonima u sve tri države dešavale upravo zbog toga. Ipak, kupci su dali visoke ocene svim salonima koji su uspeli da obezbede test-vožnje dovoženjem vozila na adresu potencijalnog kupca.
Takođe, u Velikoj Britaniji jedan od troje kupaca je iskoristio priliku da željeni model istraži putem virtuelne video-ture, što je nešto više nego što su to radili Španci i Nemci.
Ovo istraživanje je pokazalo da je, pored povećanja potražnje za kupovinom putem interneta, izražena bila i potreba za pružanjem boljih usluga i alata koji će pomoći da proces kupovine bude bogatiji sadržajem i dostupnim informacijama, i da, naravno, može kompletno da se završi “iz fotelje”.
Takođe, svi auto-saloni koji su se prilagodili novoj normalnosti i ponudili širu digitalnu uslugu, imali su daleko bolji prodajni rezultat od onih koji nisu. Uz to, 28 odsto kupaca se izjasnilo da im je bilo važno da znaju da su u auto-salonima preduzete sve mere zaštite koje će sprečiti širenje virusa kovid19.
Budućnost prodaje je dovoženje test-vozila na kućnu adresu
Kako su test-vožnje bile najveći izazov tokom kupovine vozila putem interneta, jer nisu svi prodavci nudili uslugu dovoženja test-automobila na kućnu adresu, 57 odsto kupaca je zbog toga moralo da poseti salon. Oni prodavci koji su nudili ovakvu uslugu dobili su najviše ocene od kupaca, a 52% njih je izjavilo da bi radije birali tu opciju da im je bila ponuđena, nego da posete salon. Sasvim očekivano, 42 odsto njih je potvrdilo da bi im dodatnu sigurnost unelo i to da se test-vozilo dezinfikuje kada stigne na njihovu adresu.
Da li će ova posledica biti trajna ostaje da vidimo, ali podatak da je već sada čak 43 odsto kupaca izabralo da kupovinu automobila obavi preko internata, i da su gotovo svi bili zadovoljni svojim prvim iskustvom kupovine online, možda dovoljno govori u kom smeru će se razvijati prodaja vozila.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: