Mercedes-Benz je odlučio da nam novu «S-klasu», čija se prava premijera očekuje u septembru, za sada prikaže takoreći u delovima. Za prvi deo priče izabrali su MBUX sistem koji je otkriven danas. Druga generacija naprednog sistema donosi niz noviteta koji se tiču komandovanja i korišćenja vozila iz kabine, a samo neke mogućnosti su «logovanje» sa automobilom, proširena realnost, deljenje sadržaja i upravljanje funkcijama sa zadnjeg sedišta
MBUX (Mercedes-Benz User Experience) je skup tehnologija koji čini osnovu kokpita novih Mercedesovih vozila, zbog kog su korišćenje i boravak u vozilu jedno pravo futurističko iskustvo. Poznat iz aktuelnih modela za zvezdom na haubi, sada je dodatno unapređen, pa njegova druga generacija debituje u novoj „S-klasi“.
Doskoro veliki horizontalni displej koji je spajao instrument-tablu sa centralnim displejom u kokpitu sada je zamenjen velikim ekranom u portret formatu, dok je onaj ispred vozača posebna jedinica. Broj klasičnih kontrolnih tastera u enterijeru je značajno redukovan – čak je 27 tastera manje nego u prethodnom modelu.
U novoj „S-klasi“ je moguće opremiti enterijer sa pet velikih ekrana, delom sa OLED tehnologijom koja, između ostalog, prikaz čini kristalno jasnim čak i po jakom suncu ili kod prelamanja svetlosti.
Mogućnosti personalizacije i intuitivnog upravljanja postale su mnogo veće. Štaviše, dovoljno je prisloniti prst na displej i po čitanju otisaka praktično se „logujete“ u vozilo, koje zatim sve podešava prema vašim željama, bilo da govorimo o poziciji sedišta i volana, boji ambijentalnog osvetljenja, prikazu instrumenata… Nova „S-klasa“ biće sposobna da upamti čak sedam različitih profila putnika.
Novim MBUX sistemom se upravlja na više načina: putem glasovnih komandi, zatim putem tastera na volanu ili na samim ekranima, ali i gestikulacijom. Recimo, dovoljno je da samo pokretom ruke na nazad otvorite panoramski krov. Sistem je unapređen i time što se sada svim funkcijama može upravljati i sa zadnjeg sedišta, što i priliči modelu kakva je „S-klasa“. Tako sa ovog mesta možete na više načina komandovati 3D navigacijom, deliti sadržaj ekrana sa drugim putnicima u vozilu, birati neki od programa „Energizing comfort“ sistema i tako dalje.
Glasovni asistent sada je sposoban za još više dijaloga. Pojedine akcije se mogu izvoditi i bez ključne reči „Hey Mercedes“. Na primer, prihvatanje telefonskog poziva ili prikaz mape za navigaciju. Virtuelni asistent sada može da objasni i gde se nalazi set za prvu pomoć ili kako konektovati pametni telefon preko Bluetooth konekcije.
Ispred vozača su i novi prikazi instrumenata u četiri različita stila: Discreet, Sporty, Exclusive i Classic, a koji se mogu birati po želji. Zatim tu je i novi, veći i sadržajniji «head-up» displej sa funkcijama proširene realnosti i još mnogo toga što će vožnju učiniti intuitivnim iskustvom.
Jedinstvena karakteristika MBUX sistema jeste umrežavanje sa širokim spektrom sistema vozila i podacima senzora. Na primer, funkcija upozorenja pri izlazu iz „S-Klase“ sada koristi kamere da bi prepoznala da putnik želi da napusti vozilo. Ukoliko se još neki učesnik u saobraćaju približi mrtvom uglu, aktivno ambijentalno osvetljenje postaje deo sistema upozorenja i treperi crvenom bojom. „MBUX Interior Assist“ proverava da li je dečje sedište pravilno postavljeno, dok se nadgleda i nivo pažnje vozača. Sistem „Attention assist“ upozorava vozača ukoliko se detektuju znakovi „mikro spavanja“.
Sa nestrpljenjem očekujemo i druga dva dela priče, koja će uslediti uskoro i koja će nam otkriti ostale važne detalje o novoj generaciji Mercedesovog najluksuznijeg modela.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: